dinsdag 13 december 2016

Stijl


Een tijdje geleden werd ik benaderd voor iemand die 
een artikel aan het schrijven was over wol, voor een
magazine wat Style 020 heet en 2 keer per jaar
in Amsterdam en omstreken als bijlage bij de Telegraaf zit.
Echt heel grappig want ik en een style guide
lijkt mij een contradictie, maar leuk is het wel.
Dus ik babbelde wat over wol, mijn boek en al,
en vervolgens vergat ik het hele interview weer..
Tot zaterdagavond, ik lag al in bed en ineens dacht ik,
eraan dat het blad misschien wel dit weekend uitkwam.
Dus zondagochtend vroeg stapte ik op de fiets
en ging naar het benzinestation, krant uitverkocht,
nog wat supermarkten, nergens meer te krijgen.
Uiteindelijk vroeg ik het bij de laatste winkel
die ik kon bedenken en ze had er nog eentje.


Ah wat fijn, zei ik en de verkoopster vroeg waarom
(het was maar een krant) omdat ik er in sta..
Waarop ze zei; ooh sta je in de Telegraaf, dan ben je 
beroemd, haar stem steeg minstens 2 octaven..
Ik zei, nee hoor en het is in de stijlgids, waarna ze me van
top tot teen bekeek en ik snel zei, niet ik maar over mijn boek
en wol..geeft niet hoor, schat was haar antwoord (oh haha)
Dat alles in plat Amsterdams, heerlijk, vervolgens 
rukte ze het plastic van het blad want ze wilde het zien.
Het was een en al ooh en aah en maakte jij die foto's (ja:-)
En ze begon mij te feliciteren en riep er een collega bij..
Ik rekende de krant af en een klein beetje beduusd
verliet ik de winkel, met mijn stijlgids..
(zonder make up, met een oude jas en een grijs dasje om)

Ik wens je een fijne dag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Geweldig! Voor mij en vele anderen heb jij tonnen stijl hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je eigen stijl, dat is pas stijlvol! Ook zonder make up, met een oude jas en een grijs dasje. Dat mogen we nooit vergeten.
    En wat geweldig, je laatste boek weer in de aandacht en zo welverdiend ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Gefeliciteerd hoor, dit kon je wel gebruiken geloof ik :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, dus een oude jas met grijs dasje wordt de nieuwe trend! Zijn wij toch ff mooi als eerste op de hoogte :)
    Gefeliciteerd, echt leuk om te horen.
    En hiep hoezee nu kennen we een beroemdheid! :)

    Fijne dag, liefs Tink

    (die je col met veel plezier draagt en er bijna dagelijks een leuke opmerking over krijgt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat vertel je nu pas? Ik was graag op de fiets gestapt om een exemplaar te bemachtigen, je mag/zal wel trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha leuk verhaal! En je hebt echt een talent hoor.Je bent heel bescheiden maar dat mag best gezegd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappig verhaal. Ik zie het zo voor me. En wat leuk dat je in de stijlgids staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen make-up, oud jasje, tssssss, kan helemaal niet. Om te gillen van de lach!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Ik zou dat stukje wel willen lezen. Ik heb in de vorige eeuw modevormgeving op de kunstacademie van M'tricht gestudeerd. ik voelde me daar echt een mode-meisje en zo werden we ook genoemd door de andere kunstenaars in spe. Tegenwoordig sluit ik me graag aan bij jou stijl!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)