donderdag 3 maart 2016

Knitting and a little bookparty



In de tussentijd vind ik het heerlijk om zomaar
een beetje te breien of te haken, ik begin gewoon ergens
en ondertussen bedenk ik wel wat het wordt..
Meestal kijk ik tegenwoordig 's avonds naar een 
serie op Netflix, hoewel ik het soms moeilijk kiezen
vindt, ik bekeek al Downton Abbey en wat Zweedse
misdaadseries, maar als er iets uitgekeken is, 
zit ik maar wat te bladeren, dus als iemand een tip heeft..
Van wat bolletjes katoen breide ik een lapje,
gewoon omdat het zo fijn is om streepjes te breien,
steeds opnieuw zien hoe het volgende streepje
bij de rest past, of niet ;-)


Ik maakte er een tasje van, mocht je dat ook willen..
Zo deed ik het, zet 100 steken met breinaalden no.3.
begin met 3 rijen 1 recht, 1 averecht, voor de bovenkant.
Brei daarna streepjes zoals je het mooi vind tot 20 cm hoog,
kant af, vouw het lapje dubbel en naai dicht.
(Je kan het ook met rondbreinaalden maken, dan heb je 
geen naadje, ik vind dat zelf niet fijn werken..)
Naai de onderkant dicht en brei dan de handvaten,
door 10 steken op te zetten en 1 recht, 1 averecht 
te breien totdat je 25 centimeter hebt, doe dat 2 maal.
Naai ze aan de bovenkant vast, en klaar!
Je kan de grootte van de tast natuurlijk makkelijk
aanpassen, maar dat begrijp je wel..

En oja, over breien enzo gesproken; op zondag
17 april is mijn boekenfeestje bij Handmade Heaven,
ik ga wel wat uitnodigingen versturen, maar 
iedereen is van harte welkom, dus zet maar vast
in je agenda, haha, ik zou het heel leuk vinden
daar wat bloglezers, jij dus, te ontmoeten.
(zonder deze blog en alle lezers waren er nooit
boeken geweest, dus dank je voor je belangstelling)
Details zullen volgen, ik moet nog even een 
aankondiging tekenen, komt eraan!

Ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Ik ben heklemaal in de ban van Six Feet Under, over het wel en wee van een familie die een begrafenisonderneming heeft. Heerlijk, iedere avond gezellig samen in bed een aflevering kijken voor het slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Ingrid baal ik even wilde deze keer zo graag naar je boeken feestje maar precies op die datum dan kan ik niet. Ik speel namelijk amateur toneel en op de 17de breken wij af. maar alvast een hele leuke dag gewenst
    gr Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken niets van Netflix dus weet niet of het er op staat: alle films van Wes Anderson, Juno, Frozen, Dirty Dancing,...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was helemaal in de ban van Broad Church en kreeg een tip over The Missing die ik nog niet heb gezien ...
    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op Netflix is Rita erg leuk: een Deense serie (vol Deens design!) over een tamelijk onorthodoxe schoollerares. Leuker dan de Nederlandse versie "Tessa" die onlangs de eerste reeks op tv had.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Scandinavische series zijn altijd heel goed. Alleen is het lastig haken of zo tijdens die series want ik heb dan echt de ondertiteling nodig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sorry, ik ben niet zo'n serie kijker. Af en toe een film of mooie documentaire vind ik wel leuk. Oh, zondag 17 april. Dan ben ik nog net een week in Nederland, daarna ga ik weer even naar Frankrijk. Ik denk erover na, maar wat ik wel zeker weet is dat ik je nieuwe boek wil hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De serie"Call the midwife" is erg leuk. Het gaat over vroedvrouwen in de jaren 50 in Londen. Er is zelfs een naam patroon van het babydekentje uit de kerstaflevering!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel dus geen naam patroon maar een haakpatroon.

      Verwijderen
  9. Wat een leuk tasje heb je gemaakt!! En leuk een boekparty, klinkt nu al leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben zelf gek op Engelse kostuum series. Mr selfridge en call the midwives maar ook bijv. Marco polo of Reign laatste is Amerikaan kostuum drama over Engeland wel wat pittiger. Verder zijn er ook leuke Engelse kostuumfilms. Misschien heb je hier iets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spannend, je boekenfeestje. Helaas vind ik A'dam iets te ver...
    Ik heb ook de serie "Call the midwife" verslonden. Maar ook "Orange is the new black", over een vrouwengevangenis. Heerlijk.
    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)