woensdag 23 december 2015

Blessing..


Heel soms kom je toevallig op een plek waar je later
naar terugverlangt, zoals deze bijzondere open plek
ergens in Frankrijk, waar wij als we niet goed 
opgelet hadden zomaar voorbij waren gereden..
Wij zagen een klein verweerd houten bordje staan,
langs de kant van de weg, je kon niet meer lezen 
wat er op stond, maar wij sloegen het paadje in..
De auto hobbelde over het onverharde pad,
tussen de bomen, de ene bocht na de andere, 
we konden ook niet meer keren...


Ineens weken de bomen opzij en reden wij een 
open veldje op, waar een heel oud kerkje stond.
De stilte was overweldigend en behalve het 
ruisen van de bomen en de het gekwetter van de vogels,
heerste er een weldadige rust en kalmte..
Het kerkje was op dicht, er hing een kettingslot
 aan de deur,maar er zat wel een piepklein raampje in..


En oh, als je goed keek, zag je de Maria staan,
in het licht, het was werkelijk magisch mooi..
Wij liepen nog een beetje rond en als je goed luisterde
(maar dam moest je echt goed luisteren ;-)
hoorde je de stemmen murmelen van de mensen 
die hier in de eeuwen hiervoor gezeten hadden,
even rust zoekend op hun lange reis,
vragend om bescherming voor henzelf en geliefden.


Ik denk nog vaak terug aan het kerkje,
diep verborgen in het bos, en in tijden als deze,
waarbij ik zo compleet uitgepierd ben van alles
(zoals wij dat hier noemen, klinkt wat gezelliger
dan uitgeput, vind je niet?) ga ik in gedachten terug.
Naar de volkomen stilte, de rust en de kalmte..
en vraag ik Maria in gedachten 
(hoewel ik helemaal niet religieus ben)
om een zegen voor mij en een ieder die
het zo nodig heeft..

Ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Mooi..... dank je....
    Ik wens je van harte die zegen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, mooi! In Amsterdam staat vast ook ergens zo'n kerkje :) Die zegen wens ik je toe, ook voor de kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Ingrid. Ik hoop dat Maria een zegen voor je over heeft, vast wel........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zijn de mooiste dagen in een vakantie als je zoiets moois ontdekt , de dagen met een diamanten randje waar je lang op kunt teren en NIETS kosten .
    Liefs Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echte schoonheid bijna verstild in de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ingrid
    Prachtig verhaal en schitterende plaatjes. Heb er echt van genoten. Dank je wel en die zege wens ik je van harte toe.
    Verdien je na je hectische tijd.
    Wens je fijne kerstdagen. Zelf ben ik geen kerstmens. Is mij te opgeklopt allemaal. We gaan er wat van maken toch.
    Lieve groetjes
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne plek om, al is het maar in gedachten, even tijd door te brengen. Geniet er van! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi, dit zijn echt de tralalaatjes van het leven

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi, dit zijn echt de tralalaatjes van het leven

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)