dinsdag 5 mei 2015

Lightness


Net toen ik gisteren had besloten om eens naar de
eendjes te gaan kijken om zo de kunst van het
doelloos ronddobberen te bestuderen
(en daar Helemaal tevreden mee te zijn)
was er natuurlijk geen eend te bekennen..
Waarmee ik werd teruggeworpen op mezelf :-)
maar is dat niet altijd zo, dat wie dan ook iets tegen
je kan zeggen maar dat je het altijd zelf moet
voelen/beslissen/doen/ervaren..
Ook alle kop-ops en complimenten kan je wel
tot je nemen, maar op de een of andere manier,
moet je zelf de trap naar boven weer vinden,
als je je zelf naar de bodem hebt gepraat..


Dus in plaats van eendjes kijken fietste ik wat rond,
dat helpt bij mij altijd goed, even de deur uit,
om te zien dat de wereld heus wel door draait,
ondanks al mijn getwijfel en onzekerheden.
En terwijl ik daar zo fietste dacht ik na over 
de betekenis van 4 mei en al het onuitsprekelijke leed
wat mensen aangedaan is, en nog steeds gedaan wordt..
Het benam mij letterlijk de adem, en ik voelde me 
nietig omdat ik er niets lijk te kunnen doen..
Maar wat ik wel kan, en ineens was ik daar
dankbaar voor, is het op mijn eigen 
waarschijnlijk ontoereikende manier, de wereld
om mij heen iets mooier te maken, misschien
door deze blog,mijn boeken, of door 
vriendelijk te zijn naar een ieder op mijn weg,
en goed te doen waar mogelijk..


Gaandeweg de dag voelde ik weer een lichtheid
in mijn hoofd tevoorschijn komen
en kreeg ik het gevoel dat ik misschien toch op 
de goede weg zit waarbij ik doe wat ik kan..
(met alles wat daarbij hoort, fouten, onzekerheden,
diepe dalen en de weg weer om hoog)
Bovendien besloot ik gewoon door te babbelen
op deze blog, gesterkt door alle jullie lieve reacties 
en dat al jaren lang... dank daar voor!

Ik wens je een fijne dag
-X-

21 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! Ik wens je een fijne dag vandaag, met hopelijk wat zo'n. Hier in het zuiden breekt hij heel voorzichtig door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, Ingrid,
    behalve het feit dat ik je blogs zo graag lees, genet ik altijd zeer van je foto's.
    Zoals nu ook weer, de kraanvogel die van onder uit het kommetje toch maar mooi op de rand klimt en boven komt!
    Dank je wel en mooie dag....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's! Ik lees altijd erg graag je blogs. En je kan meer, veel meer dan je denkt. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig en zo herkenbaar... ik loop met je mee naar boven... Fijne dag! Liefs, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi omschreven Ingrid! Vallen, opstaan we kennen het uiteindelijk allemaal. Het maakt ons wie we zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig symbolisch die kraanvogel die zich naar boven beweegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dat je zo'n gevoel met ons deelt. Ik ken het ook en wie niet denk ik. Wie weet wat de dag nog voor moois brengt....ik wens het je in ieder geval toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vorige week besloot ik om voortaan zoveel mogelijk vrolijk gekleurde kleding te gaan dragen. Ik word de laatste tijd niet vrolijk van de wereld in het algemeen, daarom probeer ik er op mijn bescheiden manier voor te zorgen dat mijn wereldje een beetje vrolijker van mij wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat weer mooi geschreven en getoond met je foto's. Iedereen heeft weleens twijfels over zichzelf, het is inderdaad de kunst om telkens weer uit dat dal te kruipen. Ik wens je alvast een fijne, inspiratievolle dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. juist daarom houd ik zo van deze blog. het "gebabbel" (goh dat linkt eigenlijk een beetje oneerbiedig)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid
    Wat heb je dit weer mooi geschreven en omschreven.
    Zo zo herkenbaar ook voor mij. Prachtig. Ben er echt door geroerd. Gevoelsmens. Dank je wel.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heb je mooi geschreven!!! Het is zo herkenbaar. Geniet van deze dag, hopelijk met een zonnetje.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ieder kan de wereld mooier maken op zijn eigen manier. Jij doet dit letterlijk én figuurlijk op je blog, instagram en in je boeken. Waarvoor dank!
    Volg je pad, je bent goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dat mooi in beeld gebracht. En mooi gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn voor ons dat je door blijft schrijven hier.
    Maar nog veel fijner voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh de foto's die je maakt zijn zo prachtig! Dan de teksten er bij :) mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een licht hoofd na een rondje fietsen met diepgaande gedachten. Mooi geschreven en prachtige foto's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Herkenbaar. Net op deze morgen dat ik vol twijfel zit, lees ik dit 'gebabbel'. Ik ra mezelf bij elkaar en ga ook weer op weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)