maandag 6 oktober 2014

Fairy tale sunset..


Omdat het weerbericht aangaf dat het wel eens 
het laatste mooie weekend zou zijn,
dacht ik vrijdagmiddag dat we er misschien nog
even op uit moesten trekken..
Ineens dacht ik aan Marken, daar waren we een 
paar jaar geleden (toen we elkaar nog maar net kenden)
ook al eens geweest, maar dat bezoekje werd verstoord
door een telefoontje van de ex van P...
Daar was ik zo boos over, hoe durfde ze zomaar
te bellen terwijl wij daar van de zonsondergang 
zaten te genieten, uiteindelijk vertrokken we,
allebei heel erg boos..


Achteraf denk ik, wat kinderachtig van mij..
alsof zij het kon weten waar we waren, en P
kon er toch ook niets aan doen..
Maar Hoe vaak ben je wel niets ergens boos om
en denk je een half uur later al...ach..nu...ja...
Tegenwoordig probeer ik te wachten met een reactie,
en ik moet zeggen het werkt goed..:)
Dus, het leek mij een goed plan om Marken nog eens
opnieuw te bekijken, in vrede deze keer.


En wel..het was prachtig, de meeste toeristen
waren al naar huis, het was stil en vredig
en de zonsondergang gewoon betoverend mooi..


Wij wandelden wat rond, aten een hapje,
keken naar de boten die de haven binnen voeren
en naar de vissers op de dijk..

Ik haalde nog even ons bezoekje van een paar jaar 
geleden aan...ach, zei P, dat weet ik niet meer zo goed,
dat was toen..en zo is het ook..
En in gedachten laat ik deze mooie herinnering
aan Marken over de eerste heen schuiven..

Ik wens je een fijne dag
-X-

18 opmerkingen:

  1. Betoverende foto's; wat prachtig en verstild! Fijn dat je het samen kunt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slik ik zit nou ja lig nog ;) met een brede glimlach en een rollende traan van ontroering te lezen. Goed bezig zeg jullie tweetjes! En wat een prachtige foto's van een heerlijk moment/dag. Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vertel je dat mooi! Fijn dat jullie nu zo mooi herinneringen kunnen koesteren aan dit prachtige weekend! De foto's spreken boekdelen.....inderdaad betoverend mooi.... En ach ja, zo herkenbaar voor mij om boos te zijn ....om niets van groot belang...We kunnen er alleen maar uit leren en morgen beter doen! Fijne maandag en geniet nog maar heerlijk na...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's en wat een mooie blog vandaag!
    Dank je wel!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Betoverend mooie foto's!!
    Zoo vredig, net zoals je je huidige gemoedstoestand beschrijft :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's! En wat dat boos zijn betreft... heel herkenbaar en vooral menselijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe mooi gezegd Ingrid ! Ik heb Marken ook reeds een paar maal bezocht en blijf het een prachtig stadje vinden, vooral als er niet teveel toeristen zijn ;-) Ook je verhaal over de ruzie is heel herkenbaar, hoe ouder men wordt hoe wijzer men dit alles begint te bekijken. Belgische groetjes, An

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid
    Wat een prachtige foto´s heb je gemaakt. Echt schitterend.
    Boos worden een keer is niet erg. Boos blijven dat is erger.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige plaatjes, enne... nieuwe herinneringen maken samen is een prima idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige zonsondergang in een mooie omgeving> Daar geniet je het meest van alles peace en vree is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad betoverend. Wat een prachtige kleuren. En zo vredig. Bovendien heb je nu goede herinneringen aan Marken. Goed idee van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker sprookjesachtig! Wat een prachtige plaatjes, ansichtkaartwaardig! Wow! En wat voelt het daar snel alsof je op vakantie bent hè, heb je toevallig het stoffenwinkeltje nog bezocht?

    Zonnige groet, Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie plaatjes. En jeetje, ik vind het niet zo vreemd hoor, dat je toen even boos werd. Het is toch ook zoeken, omgaan met je (toen nog) nieuwe liefde en diens ex? Als je dan zo lekker samen aan het water zit, is een telefoontje sowieso 'storend' (altijd maar bereikbaar zijn...) En dan van een ex, ik snap het wel hoor, heel menselijk toch? Ik hoop dat jouw P. dat achteraf diep van binnen ook wel een beetje gesnapt heeft en dat hij net zo begripvol is als jij naar hem bent. Heb 't goed, samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi verhaal, en prachtige foto's! Fijne nieuwe herinneringen!
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! De foto's en de gedachte om mooie herinneringen in de plaats te laten komen van minder mooie...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's en leve de mindfulness!
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)