donderdag 14 november 2013

Paper stars diy


een paar jaar geleden kon ik het:
sterren vouwen..
ik liet ze ook al eens zie Ergens op deze blog..
en toen kon ik het niet meer..
ik wist echt niet meer Hoe
en ik kon de beschrijving ook nergens meer vinden..
totdat ik een boekje vond
waar ze in stonden..
 natuurlijk is het veel te vroeg voor kerst-dingen
maar sterren zijn van alle dag (nacht) nietwaar?
bovendien kan je dan nog even oefenen
en heb je straks een hele stapel
(mocht je daar zin in hebben)

zo doe je het:






duidelijker kan ik het echt niet maken
en evenzo kan ik je niet per mail uitleggen
hoe het moet..
gewoon proberen, en nogmaals,
het lijkt moeilijker dan het is..
als je er 2 op elkaar plakt
heb je helemaal een Feestelijk exemplaar..


ik wens je een fijne dag,
zo'n dag die een beetje twinkelt!

-X-

22 opmerkingen:

  1. Dank je wel, Ingrid! Wat heb je weer een leuk papier gebruikt hiervoor, waar vind je dat toch allemaal? gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LEUK!!! Gaan we een middagje mee aan de slag ☺.

    Fijne dag.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dankje, zondag gaan we net met een clubje kerstdingen knutselen en kaarten maken, veels te vroeg ja haha.. ze komen goed van pas.wel. Ik koop mooi papier altijd via internet bij Papier en zo, ze verpakken het ook mooi. '
    http://www.papierenzo.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sterren weer! Creatief mens, heerlijk.
    Fijne dag.
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier nog veel blaadjes liggen, binnenkort eens proberen. Bedankt voor de diy.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga het vanavond gelijk uitproberen! Mijn zoon doet ook lekker mee, 11 jaar, hij had vandeweek al een Ninja ster gevouwen en dan nu een kerstster. Leuk hoe kids dat makkelijk oppakken er zijn ook fimpjes op you tube dat werkt ook heel handig. Het erop zetten is misschien wel wat ingewikkelder als je dat zelden doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het schijnt dat de Flying Tiger ook leuk papier heeft, ik moet er zelf nog steeds een keer gaan kijken. http://www.flying-tiger.nl/ Het is een van oorsprong Deense keten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ze hebben er 40 vellen origami voor 3 Euro, zag ik op de site. Maar ook rollen kadopapier kun je gebruiken voor origami, tip van Ingrid, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De Hema heeft momenteel ook erg leuk papier en karton! Voor maar € 2,50 heb een hele kilo papier waar je, bijvoorbeeld, zulke sterren kunt maken. Ik ga het zeker ook even uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn erg leuk. Dank voor de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En als je de ster klaar hebt moet je volgens mijn boek eigenlijk nog even omdraaien en de flapjes die je nu naar links of rechtas hebt gevouwen tussen iedere punt in, openvouwen zodat je een klein randje ziet aan de voorkant tussen de sterpunten. Maar het blijft zo leuk he dat origami. Mijn favorieten zijn hartjes en kraanvogels. En vooral die kraanvogels moet je blijven vouwen want als je er duizend hebt gevouwen dan lacht het geluk je tegemoet volgens de chinezen!
    Fijne dag! Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. They look like a lot of Fun to make. Thank you for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh, bedankt! Deze sterren zijn precies wat ik zoek voor mij kerstkadootjes/ -kaartjes aan vrienden & familie. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Snik, snik, het lukt niet ben al 3 uur aan het vouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is eindelijk gelukt joehoe! Ik heb wel een paar keer HUP gezegd tegen mezelf... De bovenstaande link geeft ook iets meer duidelijkheid over het laatste stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke sterren, die ga ik zeker een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk idee om eens met de kids te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee, maar niet goed uitgelegd, sorry... Ik heb dit aan meerdere mensen laten zien en bijna iedereen had een extra instructiefilmpje nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)