zondag 17 maart 2013

Don't worrie...


dit word zo'n 
-ik kon vannacht niet slapen,
want ik was Ineens bezorgd over van alles en nog wat- post
(dan weet je dat)
soms heb je dat gewoon,
dan is het alleen jij, je gedachten,
die niet te stoppen zijn 
en de eindeloze nacht..

alsof je een muziekje aan zet,
en dan de Uitknop van de radio niet kan vinden..
dus
 ik kreeg helemaal de zenuwen over mijn boek,
wat bijna uitkomt,
toevallig (of niet) keek ik van de week in wat andere boeken,
een beetje zoals de mijne, maar niet helemaal
en hoeveel mensen daar aan mee hadden gewerkt,
veel, voor elk onderdeel wel iemand
ik deed alles alleen,
gewoon hier thuis


och hemel, 
misschien kan dat wel helemaal niet,
alleen een boek maken aan de keukentafel
ik schreef de teksten, fotografeerde, maakte alles zelfmakers,
bedacht de inhoud, de voorkant,
het werd wel door iemand anders vormgegeven,
maar ook daar heb ik me nogal mee bemoeid..
(hoewel ik sommige dingen ook liet..)
dus daar maakte ik me zorgen over,
dat het misschien wel helemaal niet leuk is..


vervolgens dacht ik aan het boekenfeestje
wat ik ga geven, ik ben al een tijd bezig
met de uitnodigingen, 
ze gaan van de week op de post,
en Ineens zag ik mij daar alleen op mijn feestje staan..
daarna dacht ik aan de katten in Driewegen,
die ik achterliet
(daar moet ik al helemaal niet aan denken in de nacht)
aan Zeeland, aan alles wat verloren ging,
de afgelopen 2 jaar
(mensen, dat vooral, dingen, het gevoel Thuis te zijn..)


kortom ik had geen fijne nacht
en ik kan je zeggen dat ik blij ben dat het ochtend is,
ook al is het een druilerige grijze zondag,
zelfs in dit grauwe licht
vraag ik mij af waar ik mij zo druk over maakte vannacht,
maar soms, 
moet je blijkbaar even overal doorheen ploegen...

de foto's passen natuurlijk helemaal niet bij deze Zorgen-Post,
het zijn juist dingen die me laten glimlachen..
dus misschien kan je de tekst beter laten voor wat het is,
en gewoon plaatjes kijken,
doe ik dat ook ; )
-X-

39 opmerkingen:

  1. Na een slechte nacht komt gelukkig weer een nieuwe morgen hé.
    Wat zal je moe zijn, wie weet heb je straks wel even tijd om
    wat bij te rusten?
    Misschien heeft een mens dat af en toe eens nodig zo alles
    eens overdenken?
    heel veel liefs en hopelijk zien we straks het zonnetje!
    Mooie fotootjes
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke nachten zijn herkenbaar, gelukkig blijkt het dan overdag allemaal minder zorgelijk te zijn. Fijne zondag, geniet ervan na deze zware nacht, maak het een beetje fijn met koffie en een dag waarop niets moet en alles mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè get, wat een nare nacht... gelukkig dat de wereld er 's ochtends vaak een pietsie beter uitziet. Maak er maar een leuke dag van en over dat boek van jou zou ik me absoluut geen zorgen maken. Juist geweldig dat je alles zelf hebt gedaan, vooral nu ik je stijl een beetje ken door je foto's en dit blog weet ik zeker dat het een juweeltje zal worden... en hé, alle complimentjes en oehs en ahs mag je straks ook helemaal zelf in ontvangst nemen ;)
    Ik wens je een zonnigste zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och hemel, denk maar dat niets gebeurd zonder reden en ga dan niet denken over wat de rede zou moeten zijn. Na zo´n nacht even douchen en alle nare gedachten gaan het putje in. En word het niets dat boek, dan hoef je niemand de schuld te geven. Word het een succes dan is dat helemaal aan jezelf te danken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vreselijk zo'n nacht. waarom alles 'snachts toch zoveel erger en zwaarder en zwarter is weet ik ook niet. Maar het is wel zo!!!
    Doe vanmiddag maar even een klein slaapje ..... En die opmerking van Ambela dat niets gebeurt zonder reden is een goede om je aanvast te houden. Maak er een leuke dag van!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Ingrid, wat vervelend voor je dat je zo'n nare nacht had. Kleine dingen kunnen dan opeens zo groot worden! En grote dingen die je normaal blij maken zo klein.
    Ik hoop dat je het nu in het daglicht weer los kunt laten. Kijken en glimlachen en genieten.
    En met dat boek zit het volgens mij wel goed hoor. Jouw foto's hier zijn altijd een feest, en ook de stukjes die je schrijft.
    Ik wens je een fijne zondag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een nare nacht, kijk maar naar de mooie dingen om je heen. Het komt allemaal wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n nacht is echt niet leuk, ik heb ze ook wel eens. Hopelijk lukt het om het vandaag los te laten, het komt vast wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, zo'n piekernacht heb ik ook wel eens, naderhand was dat echt niet nodig geweest.
    Vannacht slaap je vast heel lekker!
    Mooie zondag, groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rot zo'n nacht, soms helpt het me om alles in een denkbeeldige doos te stoppen met een mooie strik erop en die op een plank in mijn hoofd te zetten (de ene keer lukt dat beter dan de andere :-))

    Gelukkig ziet de morgen er altijd weer wat beter uit.
    En misschien een kleine troost, ik vind je blog zo leuk dat ik niet kan wachten tot je boek uitkomt, dus een klant heb je al......

    lieve groet Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent Uniek!! Dat is juist zo heeeeeeerlijk.
    No worries!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo'n "piekerdoos " kan je ook letterlijk maken,schrijf je zorg op en stop hem in die (mooi geknutselde) doos en schuif die doos onder je bed.De volgende morgen verbaas je je soms over die zorgen...
    Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je boek niet leuk zal zijn,hier nog een klant hoor!
    liefs,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe donkerder de nacht, des te lichter de dag is... ;-) Kop op, het gaat echt allemaal goed! #zenuwen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn vader ( ik mis hem nog steeds ) zei altijd: "Alles komt goed" Zelfs toen ik het héél erg zwaar had, hield ik mij daar aan vast. En het is echt zo, het komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zooooo herkenbaar, maar idd komt alles altijd (en ooit) weer goed.
    En op zo'n feestje ben je nooit alleen als je zeker ook je echte vrienden uitnodigt, die zullen er sowieso zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ingrid, ookal ken ik je niet, zo voelt dat al lang niet meer, helemaal nadat we elkaar ooit eens even zagen. Grappig hoe dat dan werkt, maar ik vind het zo stoer, wat je allemaal doet, wat je bereikt. Sjonge moet je kijken waar je weg komt, en nu, nu heb je P, die neemt bloemen voor je mee, je boek komt eraan, wat een werk en wat een liefde heb je er ingestopt!
    Ik ben gewoon trots op je! Knap mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier had zoonlief vannacht ook zo'n nacht. Hij loopt nu nog steeds helemaal hyper rond met zijn ogen op half zes... Vervelend hoor. Ik herken het wel, ik heb het soms ook. Dan neem ik overdag maar wat meer tijd voor rust. Misschien helpt het om straks eens terug te kijken of je zorgen wel terecht waren. En weet je, dat is heel vaak helemaal niet zo! Ik wens je rust in je hoofd vandaag toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou maar eens stoppen met twijfelen over dat boek. Ook in de nacht!!!
    Spreek jezelf eens ernstig toe: 'Dat boek is prachtig!' En wees eens trots op jezelf dat je het allemaal alleen hebt gedaan... Kom op!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die nachten heb ik altijd van zondag op maandag, van heb ik al mijn huiswerk wel gemaakt, ken ik duits wel goed (heb een hele strenge duits docent ;) nadenken over het weekend, etc.
    Maar het komt allemaal vast en zeker goed met je boek hoor!

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heh rot zo'n nacht. Over je boek zou ik me geen zorgen maken. Juist omdat je alles zelf hebt gedaan, heeft het, als het goed is, een heel eigen stijl en dat is juist de eigenheid en stijl waardoor zoveel mensen je blog volgen en juist dat zal mensen ook in je boek aanspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel herkenbaar jouw nacht! Super vervelend, maar gelukkig is het weer licht nu en ziet alles er niet meer zo donker uit :)..
    En met je boek komt het vast goed hoor, je mag juist trots zijn op jezelf dat je dat helemaal alleen hebt gedaan! Hopelijk heb je toch een goede dag, hier komt het zonnetje voorzichtig te voorschijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel herkenbaar zo'n nacht. Als ik zo'n nacht heb ga ik naar beneden en schrijf alles waar ik me zorgen on maak op en stop het in een envelop. Meestal slaap ik daarna wel weer.
    Over je boek en je feestje hoef je geen zorgen te maken dat wordt fantastisch. Ben al aan het sparen om het op mijn boekenplank te kunnen zetten. En maak van vandaag een feestje, je moet wel zelf je slingers ophangen. Mijn lijfspreuk.

    Liefs Helmie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oja hoor ik ken ze die nachten, waarin alles opeens heel GROOT lijkt.. Maar vrees niet, jouw boek wordt/is een knaller!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha Ingrid, je hebt gewoon plankenkoorts!! Het komt echt helemaal goed, vertrouw jezelf maar!
    liefs, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Herkenbaar.... hopelijk slaap je vannacht beter :).

    Lieve groet, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het zal vast goed komen. Ik vind in ieder geval dat je altijd van die mooie foto's maakt.
    Welterusten voor de aankomende nacht....
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier ook volop herkenning van die slapeloze nachten maar helaas pieker ik dan nog over vele simpelere dingen dan over een zelf gemaakt boek enzo;) Bij mij lijkt de wereld soms wel te vergaan zo groot kan ik het maken. De volgende dag stap ik zo weer een hele andere wereld binnen. Dag en nacht, wat een verschil kan het soms maken. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Vreselijk zo'n nacht, heel vervelend! en herkenbaar... Gelukkig ziet het er in het daglicht weer anders uit. Ik ben erg benieuwd naar je boek en ik denk velen met mij, dus dat komt vast goed! Juist leuk dat je praktisch alles zelf hebt gedaan, dan zijn alle credits voor jou ;-) Ik wordt blij van je foto's en diy's!
    Fijne zondag,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  29. doe vanmiddag maar een powernappie !! :-)
    en nu kan je tenminste zeggen dat het JOUW boek is. !! en IK ga het kopen !
    dikke knuffel,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O, dat kan zeker hoor, een heel boek zelf maken... want JIJ hebt het gedaan :). En er gaan vast heel veel mensen blij van worden, net als van je blog.
    Alles sal reg kom!
    Fijne zondag, liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat balen zo'n nacht! Herkenbaar hoor, s morgens snap je eigenlijk niet waar je je zo druk om maakte. Ben heel erg benieuwd naar je boek!!
    Je blog is altijd leuk om te lezen, en die doe je toch ook alleen!! You can do it!
    En nu genieten van een heerlijke vrije dag!
    Greetz, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hahahahaaha ik moet er eigenlijk om lachen. Dat boek wordt geweldig, let maar op.. En ook je feestje. Gewoon genieten en het is juist knap dat je de regie lekker zelf doet. Veel werk hoor. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat komt goed je boek! Ik verjaar op 4 april en ga boekenbonnen vragen om het te kunnen kopen. Zal wel gaan in België he?
    Dus je hebt er alvast bijna 1 verkocht!!!
    Geen zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nee, Ingrid de tekst is juist zo herkenbaar. De beren op de weg! Wie heeft daar nachts geen last van. Mijn gedachten gaan in het donker ook wel eens flink werken. Van die dingen waar ik me eigenlijk niet eens mee hoor te bemoeien. Ik heb ook vaak fantastische ideeën en maak de mooiste kunst, terwijl ik op een oor lig. Als het licht wordt valt het allemaal weer mee. De kunstwerken helaas ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ooohooo, helemaal herkenbaar nu ik voor de grote shopopening sta...! En waarschijnlijk voor beiden helemaal niet nodig ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh ja, van die momenten dat je het ineens helemaal niet meer ziet zitten, alles moeilijk lijkt te zijn en je om werkelijk alles kan piekeren.
    Nou niet in paniek raken, en haal diep adem.

    Je bent zo'n lief en leuk mens en die maken alleen maar fijne dingen, dat boek wordt dus een knaller!
    De rest van je zorgen moet je zien als een soort verwerking, en dat moet je vooral toe laten zodat je het steeds beter achter je kan laten...
    Komt goed.

    xx mooie maandag

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Die dagen (en vooral nachten) kennen we allemaal. je ziet het even niet meer zitten en alles komt op je af als enorme problemen, wat ze meestal niet zijn..
    Straks is je boek uit, het wordt een succes en vraag je je af: heb ik me daar zo'n zorgen om gemaakt?
    Het komt allemaal goed..

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh gaap geeuw...ja al geeuwend schrijf ik hier mijn reactie en zie net een tip waar ik mezelf zodadelijk mee kan helpen.
    Ja ook ik ken die slapeloze nachten, nou ja meestal ochtenden, wakker worden om een uur of drie-vier-vijf en dan van geen kant meer in slaap kunnen komen omdat die radartjes in mijn hoofd op volle toeren draaien. Vandaag ook al weer wakker vanaf half vijf (I blame my husband ;) en zijn werk hihihi), hoop zo ook nog wat uurtjes te kunnen slapen dus ben maar opgestaan.

    Ik denk dat we allemaal wel heel hard kunnen roepen tegen jou dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat het allemaal goed komt. Maar op zo'n moment dat je wakker ligt zijn wij er niet om je dat in je hoofd te prenten.
    Je boek lijkt me geweldig, maar jammergenoeg zit het er niet in om dat te kunnen aanschaffen (als ik die miljoenen ga winnen waar je vandaag je blogpost over gaat schrijven, dan natuurlijk wel en dan zou ik heel veel exemplaren kopen om uit te delen in blogland die net zoals ik gek is op kringlopen en creatief zijn en verzamelen en..en..en). Zodat we naast genieten van je leuke blogposts ook nog eens kunnen genieten van de gedrukte versie. Ik gun het iedereen en zekers weten dat genoeg blogsters en anderen je boek gaan kopen!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)