woensdag 29 februari 2012

Favorite Five #5 Spr-ing-things

de kou is uit de lucht,
je voelt het aan alles,
hoewel het er grijs uit ziet buiten,
klopt de lente aan de deur
daarom mijn favoriete 5 dingen
waaraan-je-merkt-dat-het-lente-word:
1. ik hoor de vogels kwetteren,
de duiven koeren, 
zelfs hier midden in de stad,
en ik zie de ganzen naar het Noorden trekken..


2. hier en daar zag ik al wat
uitgelopen takken,
een voorbode van de bloesem,
die straks zal bloeien,
en ik mis de fruitbomen uit mijn oude tuin,
wel een beetje,
dus maakte ik mijn eigen lente-takken..


3.ik zat al paar keer buiten op een stoeltje,
met een jas aan natuurlijk
niet dat het uitzicht zo fantastisch is,
maar je ruikt de lente,
hoort de vogels,
en de wolken die voorbij drijven


4. ik heb haalde maar weer eens
wat vrolijke, zwierende jurken,
uit de manden bovenop de kast,
ik heb het wel gezien met de dikke wollen truien,
ik draag ze nu nog met een vestje en een maillot,
maar het voelt wel echt lente-achtig..

5. ik heb de voorjaars-schoonmaak-kriebels,
het plan is om het hele huis om te gooien
(de binnenkant dan)
soms moet je gewoon een tijdje wonen,
om te ervaren wat werkt,
zo gaat de woonkamer naar boven,
mijn werkruinte word de slaapkamer,
en ik ga beneden werken,
een soort van complete interne verhuizing
blijkbaar sta ik nog steeds in de verhuis-stand ..

kortom de lente komt eraan,
je voelt het aan alles,
ik heb er zin in, jij?
-x-

18 opmerkingen:

  1. Oh, de takken met de gehaakte bolletjes...super!
    Stippenmokken zijn ook errug leuk.
    Jurkjes zijn altijd goed.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je had ons hier gistermiddag moeten zien zitten, naast de pipowagen op een stoeltje met een bakkie koffie! En dan al die Dorcas bezoekers die langskomen! En als de zon niet schijnt, doen we gewoon net alsof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn die takken met die bolletjes superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa, vijf mooie dingen om heel blij van te worden. Succes met de interne verhuizing! Opruimen, herindelen en ordenen kan zó lekker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja kom maar door met die vogeltjes, blaadjes aan de bomen & het warme zonnetje! Ben er helemaal klaar voor!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sure, it's (nearly) Spring. I can feel it when I see you pictures… I wish you a nice day!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja! Helemaal klaar voor! Wat een fijn lijstje...maar het buiten zitten staat voor mij op nummer 1!
    Succes met de verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, leuke woordspeling <3 En die takken zijn heel mooi. Dat wil ik ook (dat en een paar uur per dag extra om alles te maken wat ik wil maken ;)
    Ik heb iets voor je gemaakt, als het lukt ivm de ziekenboeg thuis) doe ik het deze week op de post

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De Lente, daar wordt hier al langere tijd naar uitgekeken.. Ramen open, deur open, bloemen op tafel. En inderdaad de jurkjes mogen weer uitgepakt worden! Nu je het zo zegt, ga ik dat vanmiddag meteen maar eens doen!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja! De lente ik heb daar ook zo'n zin in! Heerlijk buiten koffiedrinken! Kinderen en hond lopen in en uit, zonder dat je ze steeds warm moet inpakken....En de avonden worden al steeds langer licht! Joepie, kom maar op met die lente!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De lente is heerlijk! Ik heb de bloemetjes alweer buiten gezet. Letterlijk!

    En ik hou zo van King Louie jurken, heb er zelf ook een aantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, het voorjaar komt eraan volgens de vogels. Ik zie af en toe een katje aan een wilgeboompje maar voor de rest nog maar weinig 'uitlopend hout' hier. Ook de poezen gaan weer graag naar buiten en de echte katers komen helaas ook weer langs.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, ik heb er ook zin in, heel veel zin! De lente is absoluut mijn favoriete seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als ik die vrolijke takken van jou zie verheug ik me op morgen: houtsprokkelen voor pre-paas-takken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja! Helemaal klaar voor! Opruimen, herindelen en ordenen kan zó lekker zijn.thank you for sharing article! I will continue noticing your blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oohhh hier zie ik ze :)
    Dit blogje dus gemist....
    Zag eerder jou link naar pinterest.... dacht even kijken.... Daar vond ik deze mooi takken...
    Toevallig had ik net een blogje geplaatst over mijn pompoms gemaakt :D :D

    Leuk zijn ze hè :)

    dag....dag....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)