dinsdag 21 juni 2011

The art of finding worthless treasures..

1.kringloop-en rommelmarkt schatten vinden
is een kwestie van Geduld hebben
2.je gaat waarschijnlijk 20 keer voor niks
maar Dan de 21ste keer..
2. het kan jaren duren voordat je een 
verzameling bij elkaar hebt
(zoals deze poppetjes)

4.laat andere mede schat-zoekers
weten wat je zoekt, je weet maar nooit
5.kijk Vooral in de dozen die vol lijken
te zitten met troep
6.zorg dat je er Vroeg bij bent
voor de beste vondsten
7. of juist aan het eind van de dag
voor de beste koopjes


8. de beste Zeeuwse markten en kringloopwinkels
(om jullie vraag te beantwoorden)
vind je op Zeelandnet (Uit in Zeeland)
-mocht je in Zeeland zijn maak even een uitstapje
op zondag naar België, de meest fantastische
markten (google Rommelbelg)
9.denk buiten je kader
'lelijke' dingen kunnen soms in combinatie
met andere weer erg leuk zijn..
10.vraag gewoon (heel Vriendelijk)
wat je zoekt, misschien willen ze
het apart houden
(meestal niet, maar de aanhouder wint)
11. breng alles wat je niet gebruikt
terug, ruil of verkoop het,
zodat een ander het weer kan 'vinden'
12. neem het niet te serieus
Het Zijn Maar Spullen...

goede jacht!
xxx

12 opmerkingen:

  1. Haha, leuke tips! Ik woon in een grote stad en dan merk je idd al snel dat daar de leuke en bijzondere dingen al tussenuit gehaald zijn. In de dorpen vind je leukere dingen. Maar idd: de aanhouder wint! Ik ben nu op zoek naar oude boeken van Cissy van Marxveldt (heb er 2 van mijn oma uit de jaren '20 en nu wil ik ze allemaal!!)
    Fijne dinsdag!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK heb in Waddinxveen gewoond, daar zijn elk voorjaar, eind april en mei een aantal grote rommelmarkten van de kerken. Daar vind je alles voor een paar centen (tenminste dat was zo tien jaar geleden!) en heeeeeeel veeel boeken. In Boskoop, een dorp ernaast, zijn ze ook. Echt de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verzamelen is ook een kunst! Inge,je bent een kunstenaar.
    Grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar weer, voor verzamelen moet je geduld hebben. Het duurt even maar dan heb je ook wat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en nu heel bereikbaar en een goede tip uit eerste hand: de kringloopwinkels in Hippolytushoef en Wieringerwerf, grtjs Sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Mooie verzameling heb je, en bedankt voor de tips!

    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga van de zomer 2 weken naar Zeeland, ik zal van te voren op het net eens kijken waar ik heen moet voor mooie vondsten. Bedankt voor de tips!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ...en als je die 21e keer dan iets vind ben je zó blij als een kind!!

    Lieve Ingrid,bedankt voor de mooie tekening, ik heb 'm vandaag ontvangen, gelukkig in goede staat! (mijn postbode is namelijk nogal slordig)

    groet, fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Et voilà, nu sta ik weer met mijn voeten op de grond: het duurt vast nog jaren eer ik een collectie leuke rommel-spullen heb... but hey, that's ok! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dat scharrelen ook zo fijn. De kringloopwinkel in Almkerk (Brabant) is ook erg leuk. In een oude boerderij.
    Groeten, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)