woensdag 1 december 2010

It's a pleasant to labor...wednesday..

vanochtend toen ik wakker werd
stonden de vries-bloemen op de ramen
het is ijzig koud
zelfs de kippen komen al een paar dagen
niet meer uit het hok..
ik wilde vandaag kerst kadootjes gaan kopen
maar ik blijf lekker binnen
beetje opruimen en wat knutselen
(klinkt zo tuttig-gezellig..)

wij vieren al een paar jaar geen Sinterklaas meer
(het is al een heel geregel en gebel
om iedereen Tegelijk met de kerst
hier te krijgen)

ik vind dat erg jammer
ik hou van Sinterklaas
en alles er om heen..

de surprises, gedichten schrijven, kleine grapjes
en de opgewonden spanning
bij de kinderen op de avond zelf..
ach ja..

veel dingen maakte ik zelf
ik tekende kwartetten, naaide poppen
maakte schilderijtjes, breide truien met olifanten erop..

voor de kerst doe ik dat nog steeds
(geen truien meer met olifanten..)
hoewel het soms lastig is om iets te verzinnen
nu de kinderen volwassen zijn
(en wat denk je voor meneer de Boer..?)


in een jaren 70 boek
-Mijn knutselboek, touw raffia en lapjes-
vond ik deze, makkelijk te maken kadootjes

ik maakte een paar van deze poppen
voor de weekend-wens ruil voor vrijdag
(nu nog even een passende tekst)
echt heel makkelijk


alle patroontjes zijn simpel
en binnen een uurtje te maken
deze uil lijkt mij
ook leuk van vilt
op een t-shirt of een tas


ik ga ook meer eens aan de slag
het is fijn om iets voor een ander te maken
en om zelfgemaakte kadootjes te ontvangen
iets waar aandacht aan besteed is
met jou in gedachten..


deze is mijn favoriet
(dus meneer de Boer, als je dit leest
doe je best -ha-)

ik wens jullie allemaal veel plezier
met de voorbereidingen van Sinterklaas

en ik ga naast al dat geknutsel
het internet maar eens afzoeken
naar kadootjes
warm en makkelijk
en ik laat het gewoon thuisbezorgen..

-nb. als je op de foto klikt zie je hem groter
en kan je hem zo printen, mocht je iets willen maken..-

18 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen Ingrid. Bedankt voor je mooie tekening en attenties.. gisteren had ik hem al in huis! Leuk die knutselboeken. Je hebt mij gelijk geholpen aan een Sint-idee voor mijn lieve moeder. Ze is gek op uilen, elke avond zit er een koppel in de bomen rond haar woning, heel byzonder om te zien. Ik ga een kussen voor haar maken met een uil van vilt erop.. Helemaal goed. Fijne dag en veel plezier met knutselen en neuzen op het net..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ontzettend leuk! iets voor mijn kerstvakantie...... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk....
    t lijkt allemaal zo simpel
    dat zelfs ik het kan gaan proberen
    (de naald en ik zijn geen beste vrienden
    en dat is nog voorzichtig uitgedrukt)

    Ik stort me vandaag op de surprise
    en ga toch de kou trotseren voor de laatste kado's.

    Veel knutsel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben dol op jaren 70 knutselboeken ;)
    Deze ken ik nog niet.....aan de slag! Nog een paar dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het vierkantje bloemetjes popje staat op mijn lijstje! Super dat je deze dingen wilt delen!
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ingrid, wat schrijf je toch leuk! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook een frutselen-uit-oude-boeken-fan! De kast staat er vol mee (en mijn hoofd ook)maar éérst Trui-kado voor Wervelwindekind afmaken en dan "jouw" slofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En wat denk je dan voor meneer van Dam? Die heeft alles al, en als hij het niet heeft gaat hij het kopen? Wie heeft nog een idee voor een mannenkado voor Sinterklaas? De kinderen hebben hun briefjes ingeleverd, ik ben druk bezig met pakken, kopen en gedichten. Succes iedereen hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik was nog op zoek naar wat kleine dingetjes om te maken. Deze zijn echt zo mooi ik weet zeker dat ik er nog een paar red voor as zaterdag. Hier is het voor het eerst een Sint zonder 'gelovigen'. Dank je wel voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En weer heb je een glimlach op mijn gezicht getoverd !

    Fijne woensdag
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel goed!
    Wat een vleitigheid,
    daar houden we van!
    Moi heeft net draken sokken getinked
    en zal nog 2 suprises moetn maken....

    wellicht eentje van jouw patroontjes
    doei!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeg...je hebt nog vier dagen... denk aan iemand die wel een oppepper kan gebruiken, bedenk een leuk cadeau, maak het en schrijf een mooi gedicht en ga dan heeeeel veel voorpret hebben met het idee hoe je deze persoon gaat verrassen op 5 december.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aangezien wij nog volop in het Sintgebeuren zitten ging deze Sint er vandaag wel op uit. Brrrrr, maar de buit is binnen...behalve voor 'meneer Siem', die schiet er zoals gewoonlijk weer bij in. "Met een chocoladeletter ben ik altijd blij!"

    Ik kom vrijdag zeker eens even kijken wat de ruilhandel te bieden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat vogeltje is zo leuk, ga ik zeker proberen... bedankt voor de ideeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedabkt voor de creatieve tips. Ik moet nog een suprise maken en heb nog haakproeflapjes liggen. Daar ga ik nu fijn die vierkante pop voor maken. Ik wist al daar wil ik wat mee doen, want die liggen hier maar te liggen, maar nu heb je me fijn een eindje op weg geholpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, oh ik moet nu al lachen...mijn broer heeft het steeds over kussens, krijgt hij van mij zo'n ontzettende pop ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend leuke dingen maak je! Ik ga me binnenkort wagen aan de prachtige gehaakte laarsslofjes. Bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ah daar houden wij van, snelle henkie patroontjes!
    op het moment druk aan de guts, maar wil snel weer eens achter mijn naaimachientje. …wil zoveel… ik vroeg de sint dus wat meer uur in de dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)