dinsdag 16 mei 2017

Een berg haakwerk


Als je mijn Instagram gevolgd hebt (dat hoeft natuurlijk
niet, maar het zou kunnen) dan heb je misschien gezien
dat ik heel veel haakwerk heb gemaakt de laatste tijd.
Ik haakte het ene na het andere en als het dan af is,
gooi ik het in een mand, vaak niet eens afgekant, 
omdat ik dat echt het minst leuke werkje vind..
Op een gegeven moment haal ik dan de hele mand
tevoorschijn en zit een hele avond af te kanten.


Al dit werk met het idee om weer een webwinkeltje
te openen, met haakwerk, tekeningen, wat vintage enzo,
ik had er natuurlijk al eentje, maar die
ging dicht vanwege een technisch probleem, en hij
bleef dicht en nog langer en nog langer, tot het punt
dat ik het eigenlijk een beetje vergat.
Steeds was er weer iets anders wat mijn aandacht vroeg,
zo werkte ik een hele tijd aan een ander plan,
wat niet doorging, dan waren er weer andere dingen 
waardoor ik er geen zin in had (ja, eeh, dat kan
ik er nu echt niet bij hebben, daar ga ik morgen wel 
over nadenken, je kent het wel, misschien..)


Maar nu is mijn vaste voornemen om ergens half juni,
weer een winkeltje te openen, eerst de familie toestanden
en over twee weken ga ik een dag of acht naar Wenen
naar mijn zoon en dan daarna..haha, ja echt..
Ik twijfel nu nog een beetje of ik een Etsy winkel zal
openen of gewoon weer via een website, wat zijn jouw
ervaringen, mocht je die hebben, met een webwinkeltje,
ik hoor het graag van je.

Ik wens je een fijne dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar. Het afwerken is echt een gedoetje. Haken en breien is waar het om gaat. Maar ja, goed om het afhechten af en toe op te pakken. Daarna kun je het haakwerk pas echt loslaten. Lijkt een beetje op het gewone leven met al zijn ups en downs.
    Ook herkenbaar om iets naar morgen te verschuiven. Is morgen vandaag geworden, dan heb je altijd weer een nieuwe morgen om dat vervelende klusje naar te verschuiven.
    Etsy of eigen webwinkel: het heeft beide voordelen en nadelen. Ik heb er ook over lopen denken, maar kwam er niet uit. Wel is duidelijk dat je na moet denken over wat en wie je met je winkel wilt bereiken. En over het kosten-batenplaatje. Hopelijk kan een succesvol iemand met veel ervaring je adviezen geven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid.
    Heb ook een tijdje een web winkel gehad. Ben ermee gestopt. Verkocht wel dingen en deed het absoluut niet om er geld mee te verdienen. Gewoon als hobby. Op een gegeven moment verkocht ik zo weinig dat ik het gewoon niet leuk meer vond en ben ermee gestopt. Er is zo'n groot aanbod.
    Succes en een fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee, weer met je webwinkel starten! (en geen winkeltje noemen hoor, daarmee doe je jezelf tekort). Ik zelf gebruik al jaren mijnwebwinkel.nl voor mijn brownies die ik online verkoop (mrsjanetbrownerie.nl). Kost niet veel en alles is gewoon goed geregeld. Zeker als je zelf handig bent met photoshop en zo is het een fijne oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je winkeltje weer opengaat! Ik heb zelf een poos een Etsy-shopje gehad, maar ben uiteindelijk toch overgegaan op een winkel via mijn eigen site. Etsy vond ik in het begin fijn om er een beetje 'in te komen', en omdat je dan toch ook makkelijker klanten van buitenaf trekt (mensen die jou en je werk nog niet kennen). Een nadeel vond ik dat het een beetje onoverzichtelijk is hoeveel er nu precies naar Etsy gaat, en ook dat mensen die Etsy niet kennen per se eerst een account aan moeten maken en het soms een beetje ingewikkeld vinden. Een eigen webshop vind ik daarom overzichtelijker en voelt op dit moment beter voor mij. Qua aantal verkopen maakt het volgens mij niet zoveel uit, de meeste mensen vinden mijn werk via social media en klikken dan door. Ik heb dus geen gouden tip, maar wie weet helpt dit een heel klein beetje in je overwegingen. Veel succes en een fijne dag gewenst! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou ook niet zo van afhechten. Daarom stel ik het zo weinig mogelijk uit, liever 10 dan 100 draadjes. Ik doe het vaak tijdens het tv kijken of het bellen, dan gaat het zo ongemerkt nog best snel

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)