woensdag 16 november 2016

De grijze dagen


Oh oh die grijze grauwe dagen, waarbij je de hele licht
aan moet hebben, waar de lucht maar grijs blijft
en je steeds natregent als je om een boodschapje gaat..
Een tijdje vind ik het wel fijn om mee te somberen
met het humeur van het weer, maar als ik zoals nu
mijn tweede verkoudheid/griepje te pakken heb,
ik was net 4 dagen hersteld van de vorige, begin ik 
het wat minder fijn te vinden om mij over te geven
aan de melancholie van dit jaargetijde..
Dus ik slik vitamines, doe het rustig aan, handwerk wat,
bestudeer de buienradar op zoek naar gaten in 
de bewolking, eet fruit, alles in de hoop 
wat lichtheid en energie te vinden om deze
periode door te komen..


En oja, ik vouw bootjes, schilder de zee op elk kaartje
waar om gevraagd is, zodat ieder zijn eigen oceaan 
ontvangt om op rond te dobberen.
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle post die 
ik al ontving, al die lieve kaartjes en attenties, dat 
waardeer ik bijzonder, heel bijzonder, het maakt de 
abstracte online contacten soort van echt..
Ik doe mijn best om alle bootjes en roze schoenen
zo snel mogelijk op te sturen, maar daarbij moet ik soms
de verleiding, om als een beer in een winterslaap te 
vallen en pas weer in april wakker te worden, weerstaan..
Dus mocht het iets langer duren of als er hier ineens
geen bericht verschijnt ben ik toch in slaap gevallen..

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Doe het vooral heel rustig aan! Beterschap...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap, niks aan om niet fit te zijn. Doe maar even lekker rustig aan. Ik wil ook wel een heerlijke winterslaap houden. Heb helemaal niks met de kou en de winter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oef, ik heb er ook enorm last van. Ie alleen maar beren op de weg en wil steeds het liefst onder een steen... Nog een paar weken en dan worden de dagen in ieder geval weer langer! Hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo veel mogelijk fijne dingen doen en lekkere dingen eten/snoepen.
    Ziek zijn is ook echt niet fijn! Bijna kerst dan weer wel :)
    Beterschap!
    ��

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie het al voor me: jij in een winterslaap. Lekker in een fijn warm bedje. Oogjes toe tot het voorjaar is aangebroken. Je opent jouw ogen en voelt je herboren. Je ziet allemaal mooie lentekleuren. Net zo vrolijk als de foto's in dit bericht. Als dat zou kunnen.

    Beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hè bah, ja met ziek op ziek en dit grijze weer wordt het een optelsom van somber. Een poster maken van de bovenste foto en die goed in het zicht hangen moet volgens mij wel wonderen doen. Mijn gezicht klaarde er in ieder geval direct van op :) Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat schrijf je heerlijk zeg! Herkenbaar ook 'het humeur van het weer' Je foto's fleuren het grauwe gevoel weer wat op: super leuk!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor de fijne post, fleurt de boel gelijk helemaal op!! Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)