dinsdag 30 augustus 2016

Materiaal #1


Laatst vroeg Ageeth (niet dat ik haar persoonlijk ken,
maar sommige mensen reageren al zo lang en 
regelmatig op mijn virtuele berichten, dat ik
de naam meteen herken, dat heb ik met vele mensen :-)
mij of ik een voorkeur had voor speciale pennen..
Dat heb ik, ondanks het feit dat ik een lade vol heb,
zijn er eigenlijk maar een paar die ik altijd gebruik.
Om te schrijven gebruik ik een vulpen die ik al
meer dan 20 jaar heb, het was een kadootje, 
een duur kadootje, en hij is van het merk Waterman.
De punt is precies goed, je schaatst er als ware mee
over het papier, precies zoals ik het graag heb.
(tip; bij de grote Franse supermarkten verkopen ze 
vulpennen van dit merk, mocht je er eentje zoeken,
ze lijken daar veel minder duur dan hier, behalve
als je er speciaal voor naar Frankrijk rijdt natuurlijk)


Andere hele fijne pennetjes om mee te schrijven,
zijn van het merk Rotring, het is een fine-liner.
Vroeger schreef ik altijd met de navulbare pennen
van dit merk maar die raakten regelmatig verstopt)
Vooral de pendikte nummer 4 is heel fijn, ze zijn 
niet overal verkrijgbaar maar online kan je ze vast vinden.
Het fijnste potlood vind ik de Blackwing van Palomino,
hele fijne zachte punt en een leuk detail is het gummetje
wat er uit kan, oh man, ik kan wel in de reclame.
Niet dat dit een gesponsord bericht is hoor, ik kan 
gewoon hierover niet vertellen zonder merken te noemen.
De verzameling gummetjes is natuurlijk helemaal niet
nodig, maar ik hou gewoon van leuke gummetjes.
Daarnaast kan ik vanwege mijn gebrek aan ruimte 
enkle kleine dingen verzamelen, haha.
Zo heb ik ook vele haaknaalden en scharen, maar
daar over morgen meer, het wordt een te lang bericht,
anders, ha, het wordt een miniserie..

Ik wens je een hele mooie dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Grappig dat je zoveel pennen en potloden hebt en dan toch maar een paar echt gebruikt. Maar ja, je komt er alleen achter welke jouw favorieten zijn, als je een flink aantal pennen en potloden hebt gebruikt.
    Met puntenslijpers en gummen werkt het een beetje hetzelfde (althans bij mij).

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke en interessante uitleg, met mooie foto's !
    Wat een toffe houten doos ! Heb je al ooit een kneedgom gebruikt ? Die zijn ook wel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen waar de professional graag mee werkt. Ik kreeg zo'n 25 jaar geleden een doosje derwent potloden en het was alsof ze me beter deden tekenen. Ook het ene gum is het andere gum niet (maar die heb ik niet nodig bij derwentpotloden natuurlijk ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke verzamelingen heb je en ook zo mooi op je foto's. Bruna verkoopt in ieder geval de Fineliner Rotring Tikky Graphic 0.4mm (online). Ook geen reclame, maar ik hou van beproefde gebruiksvoorwerpen en recepten. Nogmaals bedankt voor je antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor het delen van dit bericht. Ik word hier blij van. Groet, Mariët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik heb ook een Waterman vulpen en balpen. De schrijven heerlijk, ik gebruik ze altijd!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)