dinsdag 29 maart 2016

Storm


Het waren onstuimige paasdagen, het kleine
huisje stond te wapperen in de wind en de
paaseieren rolden door de tuin heen.
Ik ben dol op weer wat je kan horen, de wind
die om het huis giert, regen die tikt op de ramen en
het rommelen van een onweersbui in de verte..
Misschien heeft het iets te maken met mijn
jeugd (en de jaren daarna) in Zeeland..
Niets voelde zo veilig en fijn als in bed liggen
terwijl er buiten een storm bulderde...


Ik ging ook altijd even aan de zee kijken,
als het stormde, naar de wilde zee, tegen de 
wind in lopen net zolang tot het je teveel werd
en dan omdraaien..en ineens de wind in rug, heerlijk.
Wij gingen dit weekend even kijken net buiten de stad,
waar je het slechte weer prachtig aan zag komen,
enorme buien dreven het land binnen..


Het land lag er prachtig bij, op ons inspectie-rondje,
maar dat doet het eigenlijk altijd..

Nu ben ik door die mooie storm, de paasdagen enzo,
helemaal vergeten aandacht te besteden aan het feit
dat mijn blog deze dagen 6 jaar bestaat..
Kan je dat geloven, zo lang, het ene bericht na het
andere, soms stormde het hier, soms tranen met tuiten
(oh, het woord tuiten, geweldig, hoewel ik 
geen idee heb wat het zijn..)
Vaak was het bewolkt, maar altijd piepte de zon
er weer tussendoor en klaarde het weer op..
Zes jaar lang een blog schrijven is eigenlijk
een soort weervrouw zijn, je vertelt zo ongeveer
dagelijks wat de barometer aangeeft..

Ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Proficiat volgens mij ga je dan nu naar de grote school! Ik geniet al 6 jaar van je blog en hoop dat je er nog heel lang mee doorgaat. Fijne dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!
    Ik blijf héél graag jouw 'weerberichten' volgen!
    Hoop dat er nog héél veel mooie lente-dagen mogen komen.........zo van die dagen, dat je alles voelt groeien en bloeien ☺......ook bij jou!

    Gezellige dag toegewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je 6 jaar! Je weerspraatje doet me vaak even stilstaan bij de barometer in mijn hoofd, dank je wel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga weer gezellig 6 jaar door met bloggen, dan blijf ik lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha zesjarige, van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, zes jaar! Gefeliciteerd! En dat we nog lang en veel plezier van je mogen hebben :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tuiten van de theepot vol met tranen, vermoed ik (en in een tuit daar kan best wat water in!) Nu ja, tot hier dit gokje :-) Lentergroetjes! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je 6e blog verjaardag!
    Ik was zelf ook even benieuwd naar die tuiten dus ik zocht het op. De definitie: Tranen met tuiten zijn eig. groote, dikke tranen, die boven in een tuit, een punt, uitloopen. Mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een dikke proficiat met die 6e blogverjaardag ! Hopelijk ga je nog lang door, en mogen wij, op afstand, mee blijven volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd!!! 6 jaar, wat goed!!! En wat lees ik je blog graag, dus ga vooral door.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)