maandag 18 januari 2016

And yes.. a tiny bit of snow..


Dus ik zat het hele weekend geduldig te wachten
op een beetje sneeuw, ik zag al foto's langskomen
op Instagram van besneeuwde landschappen als
 goedkope kerstkaarten, prachtig gewoon..
P stelde zelfs voor om dan maar naar het Noorden 
te rijden net zo lang tot we de sneeuw gevonden hadden..
Maar nee, dat leek me nu een beetje overdreven
(maar wel aardig) het is natuurlijk nu ook weer 
niet zo dat ik nog nooit sneeuw heb gezien..


Dus ik breide, knutselde wat van papier in elkaar
voor de Flow (daarover later meer) en keek af en toe
naar buiten, maar nee hoor..
Zondagochtend werd ik wakker en toen was er
eindelijk een vleugje wit, niet meer dan een vleugje,
maar mijn hart sprong op, werkelijk waar..
Waarschijnlijk was het een hagelbuitje wat was 
blijven liggen omdat de grond bevroren was,
maar precies genoeg voor dat beetje Wintergevoel..
Ik zag een boer die zijn schapen naar binnen 
aan het brengen was, dus het was echt wel koud ;-)


Dus ik deed mij warme jas aan, zo'n hele lelijke
dikke donsjas, als een soort dekentje, een das om
en twee verschillende wanten (er lagen al een tijdje
wat zelfgehaakte wanten klaar te wachten op een koude
dag en als het moment daar is kan je ze niet meer
vinden, tenminste niet allemaal, zo gek)
en wij gingen naar de duinen...
Maar daarover morgen meer..
Ik wens je een fijne dag, en een mooie wandeling
buiten, in de knisperende vrieslucht..
-X-

4 opmerkingen:

  1. Bij ons sneeuwt het nu, een klein beetje maar hoor maar voor vanmiddag is er meer beloofd. Dat wordt genieten.... Ik wens jou ook van die mooie donsvlokken voor deze week..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat je er van die leuke foto's van maakt....zo schattig!!!
    Hier ook een klein laagje maar genoeg om er een blij winters gevoel van te krijgen...
    Fijne winterse week...

    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij maakt van een beetje sneeuw op in de natuur echt een feestje met jouw foto's. Vandaag zie ik hier vooral ijslaagjes en helaas geen sneeuw.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er niet echt op gewacht zoals jij, ik bedenk dan ook altijd gelijk dat ik er doorheen moet fietsen en glibberen, maar toen het dan uiteindelijk viel, welke dag was dat ook al weer, zaterdag de 16e, heb ik wel een poos staan kijken voor het raam naar de dwarrelende vlokjes en daarna wilde vlokken vanuit het westen. Blijft iets betoverends hebben, sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)