donderdag 10 september 2015

For Daan and Julia.


Toen Daan, alweer jaren geleden de deur uit ging,
bracht ik hem naar het station, dit gedicht ging als
een soort mantra door mijn hoofd..
Op de weg naar huis zette ik de auto radio aan,
en toen hoorde ik dit liedje 
Vandaag is het weer zo'n soort dag, alleen gaat hij
nu niet het huis uit maar het land..
En net als toen bedenk ik me dat het allemaal wel goed
zou komen en dat het inderdaad een Prachtige dag is..
(maar ohoh)

Dus Daan en natuurlijk Julia, een voorspoedige reis
alle goeds samen en zullen jullie voorzichtig zijn?

(nb. ik heb dit gedicht al eens eerder hier geplaatst,
het is van mijn favorieten en bovendien 
dit zou je wel elke dag tegen iemand, ergens 
willen zeggen, denk je niet?)

-X-

11 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid Mooi gedicht ik kende het niet maar zal het onthouden .Mijn vader zei altijd "Denk je om de bocht" als we iets gingen doen buiten de deur, zeg het nu tegen mijn kinderen. ze zeggen loslaten maar je denkt toch altijd aan ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, het gedicht raakt mij ook en roept herkenning op. Ik kende het niet maar leer mijn kinderen altijd goed gedag te zeggen en op een goede manier weg te gaan. Eigenlijk door de film 'left luggage'. Je weet nooit wat achter die bocht gebeurd. Gelukkig ook heel veel mooie gebeurtenissen!�� Daan en Julia en alle kids wens ik veel mooie boeiende ervaringen toe...achter die bocht. En mogen ze die dan met ons delen om er samen van te genieten of misschien. Sterkte en alvast verheugen op een weerzien �� !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tekst om in gedachten op te zeggen als je kind vertrekt naar een nieuwe woonplaats, op vakantie gaat of zoals mijn zoon, die zelfs in een ander land ver weg gaat wonen.
    Alleen het laatste zinnetje 1x uitspreken is genoeg aom je kind echt met vertrouwen los te laten (o, zo, moeilijk)

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ingrid, mooi gedichtje. Zo heeft iedere moeder haar zorgen om de kinderen. Ik weet nog dat mijn moeder naar de geboorte van onze zoon zei;' Je zult nu je leven lang zorgen hebben :'. Toen dacht ik nou dat zal mee vallen, maar ze heeft gelijk gehad. Hoe oud ze ook zijn en waar ze ook wonen je maakt je toch altijd weer bezorgd om iets. Maar dat betekent ook dat je zielsveel van ze houdt ! Ik wens je de komende tijd veel succes en kijk je al uit naar je kleurboek ? Weet je al wanneer die uitkomt ? Fijn om ook weer iets leuks in het vooruitzicht te hebben !! Groetjes Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanochtend fietste mijn zoon voor het eerst naar school, ik fietste naast/voor/achter hem. Dat vond ik al een hele grote stap. Het land uit, brrrr. Dat ligt nog heel ver voor me gelukkig! Loslaten, het is het moeilijkste van moeder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof heel erg in liedjes op het juiste moment.. als een boodschap van boven! Mooi gedicht ook. Succes met loslaten (ben er ook mee bezig, start middelbare school...zucht)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat is niet te bevatten wat er dan door je heen gaat...veel heel veel...loslaten doet pijn voor een moeder je denkt ze gaan naar het einde van de wereld...een prachtig lied en gedichtje heb het opgeslagen...sterkte Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, een prachtig gedichtje is dat. Hier ook erg van toepassing momenteel met een dochter die net op kamers zit en een zoon die naar de brugklas gaat. Allemaal van die mijlpalen! Maar naar een ander land is nog wel even iets anders. Sterkte met loslaten! En denk maar zo: ze durven te gaan... blijkbaar hebben ze van jou zowel de roots als de wings meegekregen (zie mijn Twitterbio :))
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)