donderdag 9 juli 2015

Oh my..about wifi and carwindows


Hier aan de muur hangen een paar briefjes 
met wat quotes er op, gewoon als kleine aanwijzingen
(ik ben dol op aanwijzingen van welke aard dan ook)
om het dagelijks leven wat makkelijker te maken.
Een ervan is: Al is de situatie zorgelijk, ik raak 
niet in paniek van Drs. P.
Over het algemeen lijkt het dat ik dat behoorlijk onder
de knie heb (ten opzichte van een jaar geleden)
maar gisteravond toen ik kalm zat te haken gebeurde er
twee dingen tegelijk, ineens had ik geen wifi meer
(ik kijk altijd tv via wifi op mijn laptop)
en stonden er twee agenten voor de deur.
Wel, ik kan je zeggen dat er dan in een paar seconden
allerlei gedachten door je hoofd schieten,
en de paniek gierde meteen door mijn lijf.


Dat was uiteindelijk helemaal niet nodig, want 
ze kwamen alleen maar melden dat er een autoruit was 
ingeslagen, het bleek van de auto van mijn broer.
Wel moest er Ineens van alles geregeld want die is op
vakantie en ik ben hier alleen thuis..
Ik probeerde mijn broer te appen maar de wifi deed het niet
en de adrenaline had al bezit van mij genomen..
het is allemaal opgelost met tussenkomst van de buurman.
(soms moet je even om hulp vragen heb ik geleerd)
Wat de wifi betreft, de router is kapot, maar ik lift nu mee
op een netwerk van de buren (zelf bedacht, haha,
ik wordt nog wel eens technisch..)
Moraal van dit verhaal, ik raak in paniek als de 
situatie even zorgelijk is, dus daar moet aan gewerkt 
worden, misschien moet ik als aanwijzing erbij zetten,
ga even op een stoel zitten, adem in en uit, analyseer 
de situatie en onderneem actie...
(in plaats van als door een wesp gestoken 
als een kip zonder kop rond te gaan rennen)
Bewustwording van je eigen gedrag is al een begin
lijkt mij dus ik kom er wel..eens 

Ik wens je een fijne dag
(als dit bericht geplaatst wordt betekent dat dat ik
genoeg bereik heb, zo knap van mezelf ;-)
-X-

16 opmerkingen:

  1. je hebt het heel goed opgelost aldoende leert men (dat is toch ook een quote) van wie weet ik niet
    ga zo door en vordert het haakwerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het een vrij normale reactie was hoor :) En alles is prima opgelost. Nikks aan de hand dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou je heb het knap opgelost....ik doe het je niet na....top gedaan maar wel een erge schrik in je lijf....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben trots op je☺!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Ingrid
    Dat paniekerige is zeer herkenbaar voor mij. Als alles dan weer achter de rug is dan denk ik de volgende niet weer zo in paniek raken. Ben erg hardleers. Lukt me niet. Jij hebt het weer prima opgelost.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zou dat ook zo doen ! Ik zou dan in paniek allerlei mensen beginnen op te bellen en er een groot drama van maken en die zouden me dan kalmeren en zeggen dat dat allemaal niet zo erg is en dan bedaar ik en dan lukt het wel weer zonder paniek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Snap best dat je paniekt van politieagenten voor de deur. Goed opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat gevoel van paniek met agenten voor je deur dat ken ik...
    Ik vind dat je dat goed hebt opgelost, er zijn er die voor veel minder in paniek schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach het zijn geen alledaagse dingen he, dus dan is lichtelijk in paniek raken toch niet heel raar. Je hebt je herpakt, herstelt. Dat is waar het omgaat. Als je nu dagelijks in paniek zou raken omdat de telefoon gaat of je schoenen aan moet doen dan zou ik zeggen dat er wel wat actie gewenst is ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je ondanks het gevoel vanenige paniek prima afgehandeld. Even pas op de plaats, goed blijven doorademen en even alles tot je nemen: altijd verstandig. Vooral dat goed doorademen is super belangrijk, want anders kun je zo'n bijzondere situatie niet aan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En alles is weer goed gekomen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan het lezen! Jij technisch mirakel!! 😀
    Herkenbaar hoor.
    Fijne avond.
    Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is mijn schrikbeeld, twee agenten aan de deur. Gelukkig viel het mee, al blijft het natuurlijk vervelend. Meestal kom je er achter dat je veel meer kunt en creatiever bent dan je denkt. Maar ja.... dat vergt vaak wel even een aanpassingsmomentje aan paniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. agenten ja vind je het gek,en dat andere we doen ons best meer kunnen we niet,accepteren zoals je bent.....blijft moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb geen Wifi, dus dat zegt me niks; ik internet met een draadje. Maar wanneer er 2 levensgrote agenten op mijn stoep verschijnen....dat is different cook!!!
    Ik zou me ook "in-de-senuwe-storte". Bijna zou ik zeggen: "Goe gedaan, meissie!!!" Dag hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)