dinsdag 28 juli 2015

Circus


Er zijn van die dagen dat je wakker wordt
en dat je denkt ik pak mijn gebloemde koffer
en ga met het circus mee, waarmee ik voorgoed
achter de horizon verdwijn, dit is zo'n dag...
Hoewel het waarschijnlijker is dat ik morgenochtend gewoon 
weer hier achter mijn tafeltje zit, want hoe groot is
de kans dat ik een circus vind en mocht dat zo zijn,
denk ik niet dat ik als trapezewerker mee mag
(ik ben echt waardeloos met trapezes)
Daarnaast ben ik bang van leeuwen en beren
(op welke weg dan ook)
en als kassajuffrouw zou ik het ook niet echt goed doen,
want ik ga helemaal op blanco met cijfers :-)

Misschien kan ik een das breien voor de clown,
ik kan het altijd vragen..je weet maar nooit..

Ik fiets dus vandaag wat rond, op zoek naar het circus,
mocht ik onverrichter zake weer hier terugkeren,
meld ik mij morgen weer.

Ik wens je een fijne dag, en mocht je een zoekende
vrouw op een oude fiets met een gebloemde koffer zien,
zwaai dan even, goede kans dat ik het ben.

-X-

6 opmerkingen:

  1. aiai...je kunt ook lekker onder je dekbed gaan liggen en een slaapje doen?..het is geen weer om rond te fietsen met een gebloemd koffertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kan jij de beren honing geven :)?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja, met al die regen en wind ... Misschien beter om met een lekkere kop thee, koffie of chocolademelk en een inspirerend boek en wat creatieve spulletjes thuis te blijven. Al voel ik vandaag wel een beetje hetzelfde als jij. Invloed van het weer?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met vandaag...

    Lieve groet, Desiree.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Ingrid
    Heb ook zo´n dag. Zou niet op zoek willen naar een circus. Wel onder mijn dekbed willen kruipen en de wereld de wereld laten. Dipje zullen we maar denken.
    Morgen wellicht weer over. Hoop dat jij je dag goed bent doorgekomen.
    Lieve groetjes
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)