donderdag 16 april 2015

Flowers from 1922 (and still fresh)


Zoals ik gisteren beloofde, hierbij het patroon
van het bloemetje uit een van de oude haakboeken.
Ik heb het een klein beetje veranderd,
oh haha, ik kan het niet laten, ik wil altijd overal
mijn eigen draai aan geven..
(ik weet eigenlijk niet of dat nu juist een goede of
bijzonder irritante eigenschap is..)
Mocht je het willen proberen, zo maak je het:


Mocht je toch het originele patroon willen volgen,
misschien ben je wel net zo eigenwijs als ik ;-)
Dan haak je bij de tweede kleur, 7 lossen,
en dan haak je twee stokjes in de l de 2de losse.
Ik haal het ook maar van het plaatje af,
want dat oude duits kan ik ook niet lezen,
gewoon even proberen dus.


Wil ik een ieder nog bedanken voor de reacties
op de give-away, heel erg leuk.
Sowieso bedankt dat je elke keer weer opnieuw
even langskomt hier, ik waardeer het bijzonder.
(mag ook wel weer eens gezegd worden)

De Fields of joy en de andere papieren dingetjes
wil ik graag opsturen naar Tink,
als je mij je adres even zou willen mailen, dank je wel.

Ik wens je een fijne dag,
ik sta nog steeds in de teken-stand, het gaat 
wel heel erg lekker, dus dat is een meevaller :-)
-X-

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuke bloemetjes, die ga ik zeker haken, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid
    Echt een heel erg leuk bloemetje. Ben dol op bloemetjes haken en dit is weer eens iets heel anders.
    Dank je wel
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb er net 1 gemaakt. Echt super leuk
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... is dat nou een haakboek in (oud) Duits? Prachtig hoe alles vroeger in boeken zo zwart wit was met veel tekst. Tegenwoordige hechten we kennelijk meer aan veel kleur en afbeeldingen. Mooi bloemetje wel geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè, daar krijg je gelijk weer zin van. Zonnetje schijnt, haakgaren, haaknaald erbij en bloemetjes haken maar. Dank je weer voor dit heerlijke patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk...weer eens wat anders dan ronde blaadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk...weer eens wat anders dan ronde blaadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow, ik heb gewonnen! :) De dag was al zonnig maar nu nog meer :). Dank je wel! Adres komt er zo aan.
    Fijne dag!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Still fresh and cute! Thanks for the pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk iets uit de oude doos, ik neus zelf ook graag in oude handwerkboeken. Ze zijn erg leuk, je bloemetjes. En die eigen draai ergens aan geven vind ik juist een superleuke eigenschap, je hebt er een volger bij :D
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha!! Zo grappig! Leuk haakwerkje weer, ik zie mijn to do list weer groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leukies! Dank voor het delen! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk, bedankt voor deze beschrijving, ik ga dit zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat'n leuk modelletje en die kleuren, zo mooi.
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)