donderdag 20 november 2014

Just doing something..(and being good at that;)


Laatst las ik een berichtje op Instagram
van Saskia (die een fantastische wolwinkel heeft
in Rotterdam, een aanrader..maar dat terzijde)
Ze was wat dingetjes aan het haken uit Vive la vie,
daarbij had ze gezet : aanklooien is het nieuwe aanpoten..
Dat vond ik nu echt fijn om te lezen, 
dat ik niet de enige ben die maar wat aan het aanklooien is.
Ik zeg ook altijd, ik doe maar wat..
hoewel een aantal mensen al tegen mij gezegd hebben 
dat ik Daar echt niet meer mee kan aankomen..


Maar toch is het zo, echt waar, ik zou 
dit (blog, boeken, dat soort dingen) ook niet meer
kunnen doen als ik het idee had dat het serieus was,
dat ik op de een of andere manier een plan had,
en dat aan het uitvoeren was, heel gericht bezig..
Het enige wat werkt voor mij is aanrommelen,
als ware dit hele gebeuren een speeltuintje.
Het meeste wat ik doe haalt nooit deze blog
en van het werk voor de boeken heeft 80%
het nooit gehaald, ik heb mappen vol tekeningen,
teksten, ideetjes...het zou een boek op zich zijn :)


Een vraag die ik regelmatig krijg is, hoe verzin je 
het allemaal..dat weet ik natuurlijk ook niet precies,
het valt mij in, tijdens het rommelen, tijdens het proberen.
Mijn beste advies op creatief gebied zou dan ook zijn,
begin gewoon Ergens, waar dan ook, zonder dat je weet
hoe het precies gaat uitpakken.
Als het niet naar je zin is , doe je het gewoon nog een keer,
maar dan anders, en misschien nogmaals.
Het kan ook niet mislukken, want je bent gewoon onderweg,
je bent je aan het toeleggen ;))
En je moet al helemaal niet tegen jezelf zeggen,
maar dat kan ik niet, natuurlijk kan je het,
als ik het kan..kan jij het ook..!
Als ik begin aan een opdracht, of iets, heb ik alleen
een richting in mijn hoofd, ik heb zelf vaak geen idee
hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.
Soms denk ik zelfs: oh, is dit het geworden..


Met al dat aanklooien heb ik onbedoeld 
een hoop bereikt, en daar ben ik blij om.
Niet speciaal trots, waar ik wel trots op ben 
dat ik, misschien onbedoeld, aan kan poten ;) 
(gekke uitdrukking eigenlijk)
 dat ik door kan zetten, soms tegen alles in..
(klinkt misschien wat beter)
En dat ik dus uiteindelijk kan zeggen, ik doe maar wat
en daar ben ik goed in..

Ik wens je een fijne dag
-X-

24 opmerkingen:

  1. Filosoferen ... daar ben je óók goed in, ha!
    Jij ook een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent de eerste beroep-aanklooienaar en dat is toch ook gewoon fantastisch! Dank voor al je inspiratie op zoveel meer dan alleen het diy-level. <3
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En toch vind ik het fantastisch wat je doet! Ik lees je blog elke dag en word er altijd vrolijk van. En die boeken van jou...waw...zo kleurrijk en vrolijk. Vooral het 'schortjes-verhaal' vind ik heerlijk! Dus twijfel maar niet aan jezelf, je bent bijzonder! Mag ik je vragen waar je het patroon van die mutsjes vandaan hebt? Ik vind ze zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love it, en zo komen er steeds ook weer unieke handwerkjes bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi omschreven, zo is het !
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dat is een mooie blog! Die zou iedereen moeten lezen! Ik ga NU even gewoon wat doen, er komt vast IETS van :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar Ingrid! En als je dan later iets terug ziet wat je zelf gemaakt hebt ook nog een beetje verbaasd zijn dát je het zelf hebt gemaakt. Magic...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, zo fijn een beetje 'aanklooien' !
    Daar komen vaak hele leuke dingen uit, ik laat me ook graag door mezelf verrassen :-) ik heb mijn hele leven al het gevoel van 'ik doe maar wat', pas recent vind ik dat ook goed genoeg...
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maak je? Wat haak je? Met die leuke pompom erop?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat klopt de dingen die je maakt zelf verzint zijn vaak de leukste...zo heb ik laatst polswarmers gemaakt van restjes wol dun of dik en wat verschillende steken gebruikt...die gaf ik aan mijn dochter....kreeg een opdrachtje van iemand wil je ze ook voor mij maken....dat was spannend...

    fijne dag nog..en morgen zien we vast wat voor leuks je heb gemaakt...lijkt wel een mutsje,,,
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je moet doen waar je goed in bent, zeggen ze altijd... Dus blijf jij nou maar lekker aanklooien! ;-) Dan blijf ik meegenieten, want daar ben ik wel goed in! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Niets meer aan toevoegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk eerlijk zonder pretenties erg inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Ingrid,
    Wat weer fijne blog!! Zo'n blog waar ik echt iets aan heb!
    :)
    Dankjewel!

    Zonnige groet, Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook zo'n (bijna) boek.......vol met ideeën.
    Fijn toch!
    Hoef je je nooit te vervelen!
    Connie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo heerlijk, wat aanklooien en maar zien wat het wordt. Verrast als het onverwacht iets heel leuks wordt en vooral niet gefrustreerd als 't niet helemaal is geworden wat je van tevoren had bedacht. Geweldig hoe je dit omschrijft. Ik wens je nog veel aanklooigenot toe!

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is ook het liefste wat ik doe. Helaas wordt er van mij ook verwacht dat ik niet alleen maar wat aanrommelen. Kan natuurlijk ook niet als ik een workshop geef moet dat aan allerlei dingen voldoen. Van tijd en budget tot didactisch verantwoord. Vaak kan ik in mijn eigen werk lekker aanklooien. Ik kan je zeggen dat me dat het meest gelukkig maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heh wat een fijne blog! Heerlijk toch om aan te klooien en daarmee mensen een fijn gevoel te geven (dat doe je!) Ik begin m'n dag nu vrolijk en ga lekker klooien! ;-) liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent gewoon een natuurtalent met creatieve ideeën, leuke verhalen... het zit gewoon in je en zo heeft iedereen talenten, toch?!? De één kan b.v. heerlijk koken en als die persoon dan naar de koksschool gaat worden hem vervolgens de extra kneepjes van het vak aangeleerd maar van nature heeft deze het al in zich!
    Ik zeg gewoon door gaan met aanrommelen! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mag ik vragen van waar je die blokken met prachtige origamipapiertjes hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kimberly,

      Het bovenste blok op de foto is van het Franse merk Marabout, o.a. te koop bij de Fnac.

      Zelf ben ik helemaal weg van het onderste origamiblok op de foto, maar kan online niet goed terugvinden of dit er ook eentje van Marabout is....

      Verwijderen
  21. Oh heerlijk toch al dat aanrommelen, aanklooien tot mooie dingen kan leiden. Yess zo is het ook waarom creatieve mensen overal ideëen (voor anderen...rommel) hebben liggen. Dat gebeurt nu eenmaal terwijl je lekker aan het klooien bent, aan het rommelen bent ;). Love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)