vrijdag 23 mei 2014

Sometimes you have to say stop...


Soms moet je gewoon stop tegen jezelf kunnen zeggen,
hoewel ik dat bijzonder lastig vind,
ik vind dat ik het allemaal maar moet kunnen..
Dus ik ga maar door, 
sterker nog, ik ga nog harder bezig...
Nu lees ik overal dat mensen het zo druk hebben
en het lijkt wel dat Hoe drukker je het hebt,
hoe Hipper het is...
Maar omdat ik helemaal niet hip ben
en ook niet het verlangen om dat te zijn
kan ik best zeggen dat het mij allemaal wat veel is...
De vijfde verhuizing in drie jaar, elke dag bloggen,
een tweede boek...en echt ik vind het allemaal Enig
 ik ben dankbaar voor de kansen die mij worden geboden..
maar mijn hoofd tolt en soms denk ik als ik wakker word,
ah nee niet weer zo'n dag...
Ik vraag me echt af hoe anderen het allemaal voor elkaar krijgen...
perfect opgeruimde mooie huizen, blije kinderen
(die zorg heb ik niet eens meer)
eigen bedrijfjes en een overvolle sociale agenda..
(en dan zien ze er ook nog geweldig uit..)
Ik zie er uit (en voel me) als en dweil, het huis is een bende
en ik ben zo moe dat ik er niet van kan slapen..

De komende tijd ga ik bloggen wanner ik er zin in heb,
niet omdat het moet, 
ik ga mijn boek op het gemak afmaken en mij ontdoen van
zoveel mogelijk spullen voor de verhuizing
want niemand heeft er iets aan 
als ik volledig onder uit ga
(ik het minste, denk je niet?)

(Ik ben mij er van bewust dat er heel veel dingen
vele malen erger zijn, en dat er mensen zijn die 
het veel zwaarder hebben dan ik
dus ik klaag niet,
ik zeg het gewoon zoals het is,
op het risico af dat je vindt dat ik aan het zeuren ben,
dat risico neem ik :)

Ik wens je een heel fijn weekend
-X-

50 opmerkingen:

  1. ik schreef laats een blog, over het gras van de buren, waarom we alleen maar de mooie dingen laten zien op blogs en instagram. Ik kreeg veel reacties, waarom de prive zaken prive blijven. Mijn conclusie is dus; het lijkt alleen maar of het bij anderen wel lukt, alleen maar mooi is en succesvol maar ondertussen is dat lekker helemaal niet zo. Oh dat klinkt wel heel erg of ik dat een ander niet gun, dat is niet zo. Maar altijd fijn om te merken dat je niet de enige bent die hier tegen aan loopt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid, Keep calm and listen to yourself ! Wat dapper dat je deze beslissing neemt.
    En uhhhh je hebt me helemaal aangestoken met het opruimvirus! Lieve groet,
    Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neem je rust ... en luister naar je lijf ...

    Fijn weekend .... gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid, je moet doen wat goed voor JOU is . En ik kan me het zo goed voorstelln dat je hoofd en je hele lijf overloopt. Zord goed voor jezelf .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is het bij weinig mensen zo stralend als ze doen voorkomen. Ruimt niet iedereen nog even snel wat op vlak voordat de visite op de bel drukt? Dus laat de boel gewoon wat meer de boel, maak ruimte voor wat echt belangrijk is en doe dat met aandacht, dan komt de rest ook wel op zijn pootjes terecht. (En je kaarten zijn fijn aangekomen, nogmaals bedankt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wijze beslissing. En het leven gaat toch wel door als je het rustiger aan doet. Sterker, dan kun je er waarschijnlijk meer van genieten!
    Dus: geniet van de komende dingen, en laat je niet gek maken!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah joh. De anderen krijgen dat ook niet voor elkaar. De ene dag zien ze er leuk uit maar schelden ze op de kinderen, de andere dag is hun huis opgeruimd maar hebben ze niks kunnen doen aan hun bedrijfje. En zo gaat dat eindeloos door.
    PS, ik heb een lege sociale agenda, ga zelden naar beurzen/events en heb een onmisbare hulp. Je kunt gewoon niet alles.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ingrid je hebt helemaal gelijk doe wat je wil en op de manier wat voegt groet Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ingrid....volg je hart! Ik zie je wel weer een x ;-)
    Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja maar Ingrid, je moet ook helemaal niet iedere dag bloggen! Doe het rustig aan, zodat je kunt genieten van al die leuke dingen die je aan het doen bent. Vraag een vriendin of ze mee komt opruimen en rommelen thuis, zet een muziekje aan, doe een dansje, ga uit lunchen en maak je even geen zorgen over bloggen en boeken en meningen en andere mensen. Die redden zich wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt groot gelijk Ingrid, ik vraag me dat ook regelmatig af, begrijp me niet verkeerd ik hou ook van mooie dingen en doe er net zo hard aan mee, Instagram, bloggen.... maar ik snap deze (virtuele)wereld niet echt; hoe krijgen ze zoveel likes? en wat ziet het er allemaal perfect uit! erg dubbel vind ik het vaak...ik voel me vaak ook negatief, ik noem ik maar realistisch, want het echte leven daar draait het toch om; echt contact, echt papier snijden en plakken met echte lijm, ga maar weer eens echt knutselen ipv computeren ;) fijne dag en succes met alles enne ik blijf je blog volgen, ook al blog je wat minder Ax

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je moet dat doen wat je lichaam je aangeeft en dat laten wat je hoofd zegt dat het nu even niet nodig is of wat minder kan. Wat een ander denkt is niet belangrijk!
    En by the way... mijn huis ligt er ook niet mooi opgeruimd en gekuisd bij... maar ik leef niet om mijn huis te kuisen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn als je gewoon zegt wat je kwijt wil & prettig om te horen dat er meer mensen zijn met dezelfde alledaagse zorgen (omdat het leven op internet vaak Zo Perfect wordt voorgedaan). Succes met je lopende projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem, ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft, en ook ik heb me voorgenomen te genieten van de dingen die ik leuk vind en af en toe maar oogkleppen op te zetten voor de rommel om me heen.
      Ga lekker verder met je boek, ik ben heel benieuwd!! succes

      Verwijderen
  15. Verzorg jezelf...
    Iedereen heeft inderdaad blijkbaar die "druk-druk-druk" mentaliteit, alsof dat tegenwoordig sociaal gezien verplicht is.. ik vraag me het ook dikwijls af, hoé slagen ze er in om alles te combineren ? En waarom mag je je dag niet indelen zoals je zelf wil ? Met een beetje "vervelen", of "nutteloos bezig zijn en prullen"...
    En al die "perfecte" mensen, zoals jij ze beschreef, ik denk dat die ook ergens een kantje hebben dat ze angstvallig verbergen voor de buitenwereld, hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt mij wel aangestoken met het opruimvirus.
    Ben alleen niet zo dapper dat ik de dozen met Kringloopspullen echt weg doe, heb ze voorlopig verplaatst naar boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een beetje inhakend op wat Arnika zei;
    ga lekker zitten bij de buren, geniet van hun groene gras en lekkere tuinstoel, laat je verwennen.
    First live then blog

    BeantwoordenVerwijderen
  18. en ik vraag mij altijd af : hoe kan die zo elke dag blogberichtjes schrijven, met zo n prachtige foto s, vol sfeer, en waar vindt ze al die leuke huizen....dus ik ben wel wat gezond jaloers op jou, maar groot gelijk dat je stopt gaat zeggen ! anders lukt dat tweede boek misschin niet en daar kijk ik toch naar uit, veel groetjes vanuit belgie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Handenvol confetti voor deze beslissing!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goede keus ☺.
    Vond al dat je het zo lang volhield......☺.
    Ga nu écht even zitten voor een bakkie en vergeet er vooral NIET van te genieten ☺.
    Zie je daarna vaak weer nieuwe perspectieven ☺.

    Fijn wknd.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. So you don't have a red cape with a big letter S hanging in your wardrobe either...? No-one seems to have that, weird...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt om dit te delen, dat maakt dat ik mij minder alleen voel! Heel wijs van je! Je moet de boeken van Brené Brown er maar eens op na slaan, hoewel jij blijkbaar al veel er van toepast! Flink Flink Flink!!!
    Zo deudgdoend te weten dat Ingrid niet perfect is, alleen maar grenzend aan ;) Toch blijf je een voorbeeld voor mij hoor! misschien nu nog wel meer, een haalbaarder voorbeeld! Merci!
    Er is al iets naar je onderweg, misschien doet het wel extra deugd nu! Hou je brievenbus in de gaten ;)
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier precies hetzelfde! Een kleintje rondlopen (nog maar net lopen) aardig ver zwanger van de tweede, werken, hormonen gieren door t lijf, en echt chagrijnig worden als je dan eindelijk met een kopje thee en een boekje zit, omdat het eigenlijk nog een rommel is en je net zo goed dit en dat en dit en dat zou kunnen gaan doen. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben, dank voor je eerlijkheid :-) Wat mij betreft leggen we de hupclub voorlopig het zwijgen op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De boog kan maar tot een zekere hoogte gespannen zijn... goeie beslissing dus

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Ingrid
    Er is al gezegd tegen je waar ik het volkomen mee eens ben. Niets aan toe te voegen.
    Luister naar je lijk en dat doe je nu gelukkig.
    Even dimmen.
    Denk aan je vakantie in Frankrijk en straks aan HET bankje in jullie nieuwe huisje samen met je lieve P.
    Kon ik maar wat voor je doen.
    In gedachten bij je en Gedachten zijn Krachten.
    Hoop dat je nog eens naar het Opkikkertje kijkt wat ik je gestuurd heb en de filosofie erachter
    Heel veel liefs van mij
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Och Ingrid zie nu dat ik schrijf Luister naar je lijk i.p.v. LIJF.
    Wellichte moet je er toch een beetje om gniffelen
    Sorry

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vond het al zo knap dat jij iedere dag iets schreef! Ik volg je nog maar kort, maar lees je graag. En ik zal het geheim maar vertellen:"het is overal hetzelfde!" Mijn schoonzus zei me laatst dat ze wel eens jaloers naar mij keek, terwijl ik vol bewondering naar haar kijk!

    Groetjes liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel herkenbaar, dat zie je ook aan alle reacties. Af en toe moet je even een stapje terug nemen...succes met alle drukte en take it easy!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gelijk heb je en ook heel herkenbaar ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind het allemaal zo knap wat je allemaal tegelijkertijd doet en inderdaad erg herkenbaar. Als ik overal om me heen de schijnbare ordelijkheid om me heen zie, en dan naar mijn eigen chaos kijk. Roep ik altijd altijd: "Creatieve mensen hebben geen rommel, Creatieve mensen hebben overal ideeën liggen"
    Probeer het wat rustiger aan te doen.
    Succes met alles.
    Fijn weekend
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Helemaal gelijk. Ik probeer het ook iedere keer. En soms lukt het en soms niet. Maar dat overvolle in mijn hoofd blijft vaak. Over een paar weken gaan we op vakantie en dan ga ik genieten van helemaal niets. Fijn weekend.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Doe lekker op je gemak, het moet wel leuk blijven toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goed dat je naar jezelf kijkt! (Zou ik ook eens moeten doen).

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Natuurlijk zeur je niet!!! Jij was tot nu toe voor mij ook zo'n gevalletje van, jeetje zij krijgt het wel allemaal voor elkaar. En mij lukt het niet, hoe doet ze dat? Dus zoals jij naar anderen kijkt, keek ik naar jou...

    Heel veel succes met alles en een tandje minder lijkt me heel gezond, liefs van Janet B

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Harma / kusjesvandezusjes24 mei 2014 om 11:07

    Wat goed van je! Ik denk dat iedereen zich er juist in herkent ipv vindt dat je zeurt.
    Ten aanzien van het gras bij de buren: de meeste foto's zijn mooi gestyled, precies getimed, honderd keer genomen voor er een goede tussen zat, en buiten beeld is het één grote bende. De meeste foto's zijn dus helemaal geen weerspiegeling van de waarheid, maar zijn wel een heerlijk inspiratiebron om bij weg te dromen. Zo zie ik het tenminste ;-)
    Geniet van het weekend en het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Knap hoor knopen doorhakken! maar wel afkicken ;) fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Goede keuze!
    Geniet van de leuke dingen!
    En bijzonder bedankt voor je prachtige kaarten!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb een collegaatje die midden in een burn out zit. Ze is all een half jaar bezig ermee. Ze werkt 3 dagen een aantal uren en het gaat heel langzaam vooruit. Onlangs zij iemand "je moet" en zij zei dat ze had geleerd dat ze niets moest. Ik vind het jammer dat ze zoiets geleerd krijgt. Helaas moeten we allemaal van alles, de kunst is om regelmatig nee te zetten. En dat is nu net niet haar sterkste kant. Zorg dat je geen burn out krijgt, zeg nee as het nodig is. Je blog loopt niet weg en de lezers ook niet. Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik zeg HUP nu echt rustig aan doen!
    Als je niet uitkijkt heb je straks een burn out, en zelfs daar kan die sociale druk aan meewerken!!
    Wees lief voor jezelf!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik bewonder je Ingrid, om al je wijsheid en eerlijkheid. Als jij zulke goede beslissingen neemt is dat een voorbeeld voor mij.. dank je wel! Liefs van Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  41. door omstandigheden heb ik je heel lang niet gevolgd. inmiddels aardig bij gelezen. wat een plannen. veel geluk in Amsterdam. houd je hoofd koel en je voeten warm.
    hartelijke groeten..

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik was altijd al zo verbaasd dat je sinds een tijdje elke dag een blog plaatste !! Voor mij ook beter zo want ik houd al die leuke blogs niet bij om te lezen maar die van jou trekt me op 1 of andere manier altijd zo aan dat ik dan alle dagen wil gaan teruglezen hihi
    Succes en rustig aan maar he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve Ingrid, je hebt weer zo gelijk met je blog! Een wijs besluit waar we als we in de haaststand staan wat van kunnen leren! Pas op de plaats en stop, ipv hup ;) Ik ben ook voor een stop club (die kan best goed naast de hup club bestaan :) wordt je m'n ere lid? :)

    Zonnig groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oepsie... Word je m'n erelid? (m'n slaaptekort liet me even niet op de spelling letten..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je dagelijkse vrolijke gebabbel nu al mis ...

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoe herkenbaar en maar doorgaan ;-) Tja is dat niet de mens eigen? Doorgaan tot het niet meer kan, de zomer komt eraan...( laten we het hopen tenminste ) en dan gaat het zonnetje schijnen en mogen we van onszelf even luieren... inderdaad alleen jammer dat de agenda al zo vol is! Succes met het minderen... ik ga eind juni ook minderen, tot die tijd is er nog zoveel te doen... pfff
    Trouwens dit weekend is het Kunstroute Buren B!zonder en in het plaatsje waar jij woont op het Dr AR Holplein 11, i de overzichtstentoonstelling, misschien leuk even te kijken... als je dan toch even 'niets' te doen hebt ;-)
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Inmiddels is het alweer bijna een maandje later! Wat een mooi logje, en mooi verwoord. Wat goed dat je een pas op de plaats doet. Vooral de zin "en het lijkt wel dat Hoe drukker je het hebt, hoe Hipper het is…" vind ik heel treffend en ook zo herkenbaar! Veel sterkte met de verhuizing, je bent op weg naar heel veel moois!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)