maandag 30 december 2013

Lots of swans..


het allermooiste geluid
wat je hier hoort in de uiterwaarden
als je buiten zit
(dat is nu wel even geleden helaas)
is het geluid van overvliegende zwanen
(altijd met zijn tweeën)
een traag, gelijkmatig zoef zoef...
op de één of andere manier
ietwat koninklijk geluid (mocht dat bestaan)


ik hou van zwanen
van het geluid als ze vliegen
hun sierlijkheid,
maar ook van de prachtige symboliek
van het sprookje het lelijke eendje
wat uiteindelijk een zwaan blijkt
en helemaal tot bloei komt
(op het gebied van mijn blog, boek,
en creatieve werk kan ik me daar 
ook mee identificeren
op andere gebieden voel ik me nog 
een beetje een lelijke eend :)


en sinds deze zomer
heb ik per ongeluk zomaar een zwanen verzameling..
de blauwe zwaan van de eerste foto
heb ik al heel lang
de andere kwam ik van de zomer
tegen op allerlei marktjes in Frankrijk,
niet allemaal bij elkaar
maar gewoon de één na de ander..


ik vond ze zo leuk
dat ik er nu naar uitkijk,
die enkele keer dat ik nog eens
in een kringloopwinkel kom..
maar ik vond er nog geen één
(misschien is de plastic zwaan
iets typisch Frans?)
de zwaantjes op deze foto kreeg ik van 
Eliane, zomaar,
in ruil voor een kopje koffie..:)


dus mocht je nog eens 
ergens een plastic zwaan tegenkomen
dan hou ik me aanbevolen
om hem (of haar)
 te ruilen tegen het één of ander
want ik ben nog niet uit verzameld
en misschien is het een mooie gedachte
om in het nieuwe jaar
eens te zien of ik op alle gebieden
kan uitgroeien van een eend naar een zwaan..

ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Als je de blauwe poedel ooit wil ruilen, ik wil wel wat zwanen uit m'n klasje plukken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk voor je uit.
    Elke ochtend als ik naar mijn werk fiets zie ik een zwanenpaar, nu in het donker knus samen bij elkaar slapend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze ook altijd een beetje eng. Want stel je voor dat ze je boos achter aan komen en met hun machtige vleugels willen slaan.;-)
    Ik zal aan je denken als ik ze tegenkom. Ben je specifiek op zoek naar plastic exemplaren?

    Is mijn ruilpakketje ondertussen aangekomen? Heb het de vrijdag voor kerst op de post gedaan dus nu een ruime week geleden

    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zwanen spreken tot de verbeelding, symbool voor veel zaken. Als ik er 1 zie zal ik aan je denken .

    Wat ik mij altijd afvraag bij jouw blogjes... waar laat je al je verzamelingen?
    Ik verzamel maar niks meer, mijn gewone troep neemt al teveel plaats in. Twee kleine kinderen helpt ook niet echt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij ben jij al lang het voorbeeld van een zwaan, ik hoop ook ooit zelf uit te groeien tot een zwaan :)Heel soms lukt dat al even...
    Ik hou mijn ogen open voor zwanen!
    Kijk zeker even naar dit filmpje!
    http://vtm.be/wild-van-dieren/eendjes-met-een-hoge-schattigheidsfactor

    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, sedert ik mijn jongste dochter vorig jaar een zwanenfeestje organiseerde hebben we hier ook een ganse zwanencollectie. Geen plastieken gevallen echter, tot nu toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ah, ik heb nog wel een mooi plastic zwaantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne verzameling!
    We houden samen met jou onze ogen vanaf nu open ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een aparte verzameling! Wij hebben sinds kort een kringloopwinkel om de hoek, heel leuk maar o zo verleidelijk! Mijn twee dochters zijn er helemaal gek op en er wordt tegenwoordig van alles het huis in gesleept :) Voornamelijk boeken, dvd's en serviesgoed gelukkig... Ik zal uitkijken naar een mooi plastic zwanenexemplaar voor jou! Fijne jaarwisseling, Nadia
    P.s. heb sinds kort jouw boek in bezit en vind het eerlijk om in de verloren kwartiertjes even bladerend weg te dromen van de sleur van alledag, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)