zondag 23 juni 2013

About being happy or not, red cherries, a new phone and talking a lot..



het thema van deze week was wel geluk (of niet)
de opdracht die ik kreeg (de gelukstekeningetjes)
en de vraag die mijn broer
aan me stelde: maar wat Wil je nu eigenlijk, Ingrid
deden mij daar over nadenken
(één nacht zelfs tot een uur of 4
maar ik moet eerlijk zeggen 
dat ik er niet uitkom..
volg je hart...lijkt mij vooralsnog het beste
en mocht ik er (ooit) Helemaal uit zijn
dan laat ik het jullie zeker weten ;)


ik kan wel zeggen
waar ik blij van werd..deze week..
van mijn nieuwe telefoon, die het gewoon doet!
en prachtige foto's maakt
hoewel ik dat aanvankelijk niet vond..
de eerste 2 foto's op Instagram die ik ermee plaatste
waren nogal wazig..
ik liet het aan P zien, die de beschermfolie
eraf trok en zei: zo beter? ohoh..


ik werd ook blij van
een tochtje gisteren door de Betuwe
mat allerlei prachtige droomhuisjes aan de Rijn..


van de kersen die we kochten
bij een stalletje langs de weg
echt zo grappig, het stalletje met blauw plastic eroverheen,
een verkoopster op leeftijd met schort
en oma was in een hoekje neergezet
in een witte plastic tuinstoel..
ik durfde er geen foto van te nemen
maar neem van mij aan dat het een prachtig beeld was..


het is maar goed dat dit de laatste foto is..
het is weer een Babbeldag geloof ik
(daar word ik ook blij van: beetje kletsen
over niets in het bijzonder:)
ik had nog iets te ruilen, vorige week vrijdag alweer
(was het een beetje vergeten..)
ik wil graag ruilen met Tante Brocante en Sandra Schapendonk
en het Franse slingertje is voor Puup,
als jullie je adres willen mailen,
maak ik het in orde..
en gelukkig zit P in de tuin de krant te lezen,
ga ik m storen en lekker verder babbelen (ha)

fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Toen je gisteren over weer een huisje begon wilde ik ook zoiets schrijven als je broer heeft gezegd. Maar ik voelde me toen echt een hulpverlener, wat ik in een vorig leven ook was trouwens<; dus heb het maar weer gewist. Ik denk echt dat het goed zou zijn eens een poosje in de 'ruststand ' te gaan. Je gelukkig voelen en rust/harmonie in jezelf hebben zit niet in een ander huis of dicht bij zee wonen. Je moet het echt eerst in jezelf zien te vinden, en daar hoort verwerken van de nare dingen uit het verleden gewoon bij. Zolang je die harmonie in jezelf niet hebt gevonden zul je in eennieuw huis ook weer op zoek gaan..... Wat een stichtelijk woord zo op de zondag! Ik kon het toch niet laten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest grinniken om je beschermfolie :) Fijn dat de nieuwe telefoon zo prettig werkt.

    Ook ik vind het nog steeds erg lastig te bepalen wat ik nou eigenlijk echt wil. Want al vaak bleek dat wat ik dacht te willen, uiteindelijk nogal tegen te vallen. Je neemt jezelf altijd mee....

    Mooie zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de tuin de krant te lezen....dat heet lef!...of overdekt en uit de wind?, ...of ik zit op de verkeerde plek, helaas!
    Zo'n tochtje door de Betuwe en die lekkere kersen, kan me voorstellen dat je daar blij van wordt. Goed idee!!
    Ik wens jullie een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij duurt het ons hele leven voordat we weten wat we willen....ik ben er mee gestopt. En soms maak jw een keuze die niet past. Ook ik ben een keer verhuist naar dorpje op de veluwe en na anderhalf jaar gillend weer terug naar de randstad gegaan. Ben er trots op dat ik het gedaan heb. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve (ik ben maar zo vrij) Ingrid,
    een van de voorwaarden voor geluk(kig zijn) is wat te wensen hebben!
    Bedankt voor alles wat je met ons deelt en een fijne zondag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijk begin van de dag
    zoals altijd met het lezen van jouw verhaaltjes Ingrid

    en dan vandaag, lezen dat de slinger voor mij is!
    ik ben er ( nu al) erg blij mee
    met groet PUUP


    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, wat een gezelligheid weer hier! Wat zijn er toch veel dingen om blij van te worden... zelfs als je met grote levensvragen zit als 'wat wil ik nou eigenlijk met mijn leven' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hart volgen vind ik best moeilijk. maar tot dan - letten we op de kleine geluksmomenten:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hart volgen is zeker nog best moeilijk ;-) maar ongetwijfeld de moeite waard! En dat gevoel van 'wat wil ik nou eigenlijk' dat ken ik wel; ik weet het ook nog niet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lach me een kriek met die beschermfolie:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmmm... ik zit er midden in! 'Wat wil ik nu eigenlijk?'
    Ben zelfs met een assessment bezig... Wordt vervolgd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Ingrid, there is a great app called VSCOcam which takes great photographs with an iphone and with filters- it links to Instagram. facebook and the photographs are better quality than Instagram- very easy and free, I think you will like it!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat met die folie op de telefoon had ik ook kunnen doen hoor! :-)

    Het komt vanzelf. Soms is je overgeven aan je gevoel en stoppen met rationeel afwegen nog het beste om te doen. Tobben brengt je meestal niet veel verder..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja inderdaad...die beschermfolie is heeeeeel herkenbaar (schaam...), maar de rest ook...wat wil je nu eigenlijk? De vraag erachter is eigenlijk....wie ben ik?
    En weet je..het hele proces om daar achter te komen...door alle muren en beschermlagen heen is pijnlijk maar ook zooo mooi....Zooooo echt!
    Ik wens je heel veel liefs en zegen!
    Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Ingrid, je hart volgen is niet altijd de gemakkelijkste weg, maar vast en zeker de BESTE!
    Ik volg je al geruime tijd en ben helemaal weg van je tekeningen, vandaag ben ik zo vrij geweest om ééntje ervan te gebruiken in mijn blogpost omdat die net zo goed paste bij het onderwerp...uiteraard heb ik een linkje geplaatst naar jouw blog!
    Als je zin hebt kom je maar 's kijken?!
    Ik wens je veel succes met het uitstippelen van JOUW levenspad!
    groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whoei, wat leuk die ruil! Wat is je e-mailadres om naartoe te mailen?

    En tja...weten wat je wilt, het is elke dag weer een zoektocht. Een aanrader...als je er voor open staat. In België in Huy zit een klooster met boeddhistische monniken, erg relativerend om daar een dag of 2 naar toe te gaan, ze geven 'lessen' die je aan het nadenken zetten. Ik heb het als waardevol ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)