vrijdag 12 april 2013

Sing like a bird..


op de een of andere manier
zit ik helemaal in de vogels..
niet in de echte helaas
want hier zo midden in de stad,
met een betegeld binnenplaatsje
(waarvan je de tegels er niet uit mag halen)
en geen boom te bekennen..


hoor of zie je helemaal geen vogels,
hoewel dat is niet helemaal waar
je hoort wel het krassen van een groep kraaien
die hier verderop in een parkje nestelen
maar dat is bijna een akelig geluid (vind ik)


en het zal wel iets met de lente
te maken hebben,
maar oh wat mis ik een grasveldje
ik ben echt dol op gras....
(voordeel van het niet hebben van een grasveld
is dat ook niet kan denken
dat het bij de buren groener is..
zij hebben er namelijk ook geen ;)


en dan zo vroeg in de ochtend,
het fluiten van de vogels,
of het koeren van een duif..
de belofte van een mooie dag...


maar ach 
misschien kan ik beter kijken naar wat
er wel te zien en te horen is zo midden in de stad..
(de slager aan de overkant, 
die monter de TL verlichting aan doet
van zijn immer lege winkel,
en de bouwvakkers hier achter,
met de (zingende) zagen -ha-)
en mijzelf ondertussen omringen
met vogels in huis
ook al zijn ze niet echt..


en vogels tekenen,
zoveel als ik kan..
en ondertussen een beetje dromen
van grasvelden met appelbomen,
en fluitende vogels
en gewoon doen Alsof...


ik wens jullie een stralende dag
(zo eentje waar je fluitend door heen gaat..)
-X-

15 opmerkingen:

  1. Wij wonen ook in de stad, maar ik word wel elke ochtend wakker van een heerlijk riedeltje. Dat betekent echt lente voor mij. Maaaar.... duiven vind ik echt verschrikkelijk. Vooral door het repeterende in hun geluid. Daar kan ik me echt aan ergeren. Tja ieder volgeltje zingt zoals het gebekt is, he. Ik vind jouw vogels erg geinig, met die zwaaiende beentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon dan weer niet in de stad,en word de laatste weken dan ook zeer vroeg gewekt door de zingende vogels in onze tuin.
    Dat geeft mij ondanks het miezerige weer altijd weer het ultieme lente gevoel....al hoeft het in de weekenden dan voor mij niet zo vroeg,dan zouden ze wat mij betreft om een uur of half negen mogen beginnen met zingen..haha.Maar goed gelukkig kan ik het niet sturen en ben ik blij met mijn tuintje en de vogels.
    In de zomer zit hier altijd een vogel die een soort van `maakt niet uit` versje zingt,daar moet ik altijd erg om lachen als ik dat hoor en maakt dat ik op dat moment echt geniet van dat wat is.
    Ik vind jou vogels trouwens erg leuk en kan bijna horen wat ze zingen...
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat ook ja met vogels.
    M'n hele huis staat/hangt inmiddels vol.
    Hier fluiten ze wel fijn en in vol ornaat.
    Heerlijk wakker worden s'ochtends!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fluitende vogeltjes, het ultieme lentegevoel! Ik wens je een mooie vrolijke dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geschreven, jij ook een stralende dag!
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fluitende vogeltjes zijn heerlijk om naar te luisteren, maar op dit moment is een paartje kauwen mijn dakgoot aan het verbouwen tot nest en daar ben ik niet zo blij mee (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zijn van hetzelfde idee, ik heb het voor uiltjes tegenwoordig (zie ook mijn laatste blogpost) ;-).
    Toffe tekeningen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, ik heb ook veel vogeltjes in huis, ik vind het mooie beestjes en kan erg genieten van hun gefluit, vooral de merel is favoriet. Mooi getekend die vogeltjes..! fijn weekend..het wordt mooi weer zeggen ze:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm ik werd vanochtend om half zes wakker gefloten door een merel. Wel een leuk deuntje hoor, maar toch echt te vroeg!! En dat is dan ook meteen de enige vogel die ik hier hoor (nieuwbouw, weinig hoge bomen/volle tuinen)
    Jij ook een goede dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben een kleine tuin, dat is altijd genieten. Vooral als na de winter het weer groen wordt. We horen hier veel vogels, zeker 's morgens. Ik vind het een heerlijk geluid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het verschilt wel per stad denk ik, al zou ik niet zonder geluiden van vogels kunnen leveren. Nou is Rhenen wel een stad officieel, maar... eigenlijk is het net een groot dorp ;-) Vrienden van me wonen in Utrecht, en mijn beste vriendin en ik logeerden daar eens. Zij woonde toen nog ergens in België. We werden wakker van zingende vogels, en dat miste ze daar in België heel erg. Maar vergeleken met die stad is Zwolle nog een lieflijk dorpje geloof ik, al is het groter - daar zijn ze pas goed in overal maar beton en bakstenen neer kwakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die arme slager met zijn lege winkel en tl verlichting, bijna geneigd om er een keer wat te kopen.
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke vogels heb je getekend, ik zou er een leuke kaart van maken. Doe je vast iemand een groot plezier mee

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)