woensdag 27 maart 2013

Something with eggs & flowers


nu de tulpen en de ranonkels,
die ik van P. kreeg zo ongeveer zijn uitgebloeid,
ter viering van het verschijnen van het boek,
en wat er zoal nog meer te vieren was..
lijkt het tijd om weer terug te gaan naar normaal,
hoewel ik mijn draai niet zo kan vinden,
de plannen buitelen door mijn hoofd,
maar ik lijk ze nog niet om te kunnen zetten in 
het werkelijk Doen!
dus ik hou mij een beetje bezig met wat
onzin-dingetjes zoals het volgende:



nu zie ik ineens dat je het eigenlijk
niet zo goed kunt lezen
dus:
haak 2 losse, maak een ring,
haak 12 stokjes in die ring,
meerder de volgende ronde om de steek 1 stokje,
doe dat in de 3de ronde ook,
dan een rondje vasten en klaar,
haak nog een rijtje losse (14)
en maak er oortjes van.


het is natuurlijk maar een flauwekulletje,
ik zal ze ook niet op de paastafel neerzetten,
al was het maar omdat P een hekel heeft
aan gekookte eieren..
en sinds de kinderen de deur uit zijn,
is Pasen iets wat ik eigenlijk altijd vergeet...


in een oude Ariadne uit 1966
vond ik deze lieve patroontjes,
als je er echt Werk van wil maken,
ik probeerde deze van het plaatje ook..


maar niet echt met aandacht,
en is lang niet zo gezellig 
als die van het plaatje
(het is iets met de mond,
waardoor het er een beetje sneu uitziet..:)
maar vooruit,
ik heb mijn Paas-best weer gedaan
(en jullie kunnen het vast veel beter)




wil ik jullie nog bedanken
voor jullie alle prachtige wensen en dromen
naar aanleiding van het Franse boekje,
over de blogster, van vorige week
ik wil het boekje graag opsturen naar by JM,
als je je adres wil mailen,
stuur ik het op

fijne dag
(ik geloof dat die akelig koude wind
een beetje is gaan liggen en de zon schijnt!)
-X-

11 opmerkingen:

  1. Haha ik vind die eiermutsjes eigenlijk best grappig. Ga ze denk ik wel even maken voor komend weekend ;-P Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is altijd leuk wat je maakt,je lijkt me een leuk mens
    fijne dag !
    groetjes Bathseba

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ook al eiermutsjes gemaakt maar dan met dichte oortjes en wiebeloogkes :)
    Gisteren was het zover. Je boek was binnen bij de boekhandel en ik kon het ophalen! Ik heb het boek uitgebreid besproken met de eigenaar van de boekwinkel want hij had het niet in de winkel liggen en dat is natuurlijk een schande. Maar helaas, ik was heel enthousiast (ze zeggen dat ik daar goed in bed) en heb me best gedaan maar hij denkt dat er te weinig markt voor is in zijn boekhandel. Maar hij vond het wel een leuk boek met prachtige foto's! En dat is het ook! Het is prachtig. Ik heb er tot nu toe van genoten. Ook je teksten. Je schrijft zo leuk dat ik regelmatig hardop zit te lachen. En eindelijk, doordat ik las hoe fijn het is om een deken te halen (of iets in die trend stond er) ben ik begonnen aan mijn deken! Die zat al heel lang in mijn hoofd, daar is ie ook al af, en nu ben ik eindelijk gestart. Nogmaals proficiat met je boek. Ik vind het geweldig en ben er erg blij mee!!
    Fijne dag! Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die mutsjes zijn gewoon weg geweldig ! Ze zijn echt schattig.

    groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa! Daar is ie :) leuke gehaakte eiermutsjes,maar hier ook geen paas-gevier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha. Na alle serieuze ingewikkelde, maar erg ook erg mooie eierwarmertjes, een lief eenvoudig eiwarmertje naar mijn hart. Dank je wel voor de lach.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pluk de dag ! hier volop zon en zo lekker in de tuin. X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verassing om te lezen dat ik de gelukkige ben voor het boek! Ik ga nu gelijk mijn adres mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geweldige mutsjes! ik maakte van jouw konijntjes paasservetringen.
    ze staan op mijn blog (dingen die fijn zijn).
    groetjes els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aaaah, mutsjes! heerlijk! dol op mutsigheden, en ga dan ook goedgemutst de paasdagen in... lekker lang weekend, hoe fijn is dat? verder met uitzondering van een nest chenille kuikentjes geen paasversierselen in mijn huis, ook mutsigheid heeft z'n grenzen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb net je boek binnen. Wat ziet het er ontzettend mooi uit! Ik heb al even reclame gemaakt op m'n blog. Nu snel de computer uit en aan het lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)