maandag 23 juli 2012

Miss Sunshine was right (and a little give-away)

op deze Stralende morgen,
staat het mooi weer vrouwtje nog steeds voor,
ze had gelijk,
het werd vanzelf zomer,
het is gewoon een kwestie van,
volhouden...


de hemel boven Zutphen,
is zo blauw als op een goedkope vakantiekaart,
en ik probeer me te verzoenen met de maandagochtend,
en mijmer een beetje over het Volhouden...
zoveel goede voornemens 
stranden al in het zicht van de haven,
geen idee hoe dat komt..


zo neem ik me keer op keer voor,
het Zonnetje in huis te zijn,
fluitend het huishouden te doen,
veel harder te werken aan mijn grote project,
me minder zorgen te maken,
ideeën nu ook eens echt uit te voeren...
en zo bedenk ik ook regelmatig 
rubrieken voor mijn blog,
om ze dan vervolgens weer te vergeten...


zoals het maandag-ochtend-kadootje
to brighten up the day...
ik pak het bij deze weer op,
heb je zin in een klein Feestpakketje,
ter viering van het Volhouden
van goede voornemens,
(en het vergeten daarvan)
laat dan even een reactie achter..


het weerhuisje heb ik op mijn tafel gezet,
als een kleine reminder,
om gewoon Stralend voort te gaan....
vol te houden,
en dat je dan uiteindelijk
precies Daar komt waar je wezen wil...

nb. de kleine kadootjes van de give-away
van vorige week zijn voor:
Bianca, Nine-tree, Doejka,
Handige An en Rivka..
als jullie je adres willen mailen
stuur ik het op

een Zonnige dag gewenst
(het komt wel goed!)
-xxx-

28 opmerkingen:

  1. Oh, ben ik de eerste? Wat leuk!
    Ik doe graag mee, wij vieren de afgelopen week dat we volgehouden hebben, ik kan er nog niet zoveel meer over zeggen (dat komt over een paar weken) maar hier wordt een feestje gevierd!
    Daarnaast is meneer Snoeshaan bijna jarig, da's dan al dubbel feest en omdat mijn moeder kort erna jarig is en een tuinfeest geeft waar die lampion gewoon in de boom hoort te hangen, kan ik nu al drie feestjes bedenken die binnen drie weken staan te gebeuren, waar jouw vrolijke feestpakketje helemaal tot zijn recht zou komen! En dus duim ik. En dat ga ik volhouden!
    Fijne, zonnige dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wil alle gelukkige winnaars van harte gefelciteren!!!
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als de zon schijnt ziet alles er toch beter uit! Het weer heeft stiekem toch invloed op mijn hum! Ik hang vandaag de was in de zon en zoek naar klusjes die ik buiten kan doen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe graag mee voor je give away!
    Bij ons is het ook zo'n heerlijk weer.
    Zaterdag hebben we de schuur geschuurd en geschildert met het perfecte weer, niet te warm en droog.
    Maar gisteren en vandaag is het helemaal geweldig, droog zonnig en een lekker temperatuurtje!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe ook graag mee met de give away!

    Een hele zonnige dag gewenst!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, een feestpakketje lijkt me wel wat. Ik ben in de buurt van Zutphen en hier schijnt de zon ook veelbelovend, heerlijk.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. what a lovely cheery post...just the thing for a grey wet day here..the sunshine is in my head! thanks for all the colours ( and yummy crochet!) x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb mijn goede voornemen al uitgevoerd: hardlopen. Maar dan wel langs het strand. Hmm heerlijk. Toch zou een feestpakketje de vreugde nog best kunnen verhogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volhouden... da's mijn motto. Dus ik doe mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allereerst wat een heerlijke post heb je weer geschreven. Met een leuke tekening en leuke plaatjes. En wat zou ik het leuk vinden om eens post van je te krijgen. En dat zou mijn dan weer helpen om het vol te houden. Na bijna 4 jaar maar ontzettend moe te zijn en allerlei andere ongemakken loop ik nu bij een natuurkundige geneeskundige die mij helpt om mij er weer bovenop te krijgen. Helaas ga ik hierdoor wel mijn baan kwijt raken. Maar door veel te lezen en positiviteit uit allerlei dingen te halen (zoals jouw blogjes) moet het goed gaan komen. En zal er uiteindelijk heus wel weer wat op mijn pad komen.
    Een heerlijke zonnige maandag wens ik je.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniet van het fijne zonnetje en die voornemens... met iets minder hard werken kom je er ook wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe ook graag mee. Ik ben aan het volhouden op mijn werk terwijl iedereen om me heen al vakantie heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. No Idea what your post says but you always have such wonderful images - tahnks for the sunshine :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk feestpakket. Ik doe graag mee met deze give away. HAd vorige week een hectische week, omdat mijn moeder in het ziekenhuis belande (het gaat nu gelukkig allemaal weer goed), maar ze moet toch nog even een paar dagen blijven voor nazorg, kan ik vandaag lekker genieten van het mooie weer. En wat zou er leuker zijn als die mooie dingen binnekort mijn tuin opsieren.

    Jij ook een fijne week en geniet van de zon. We komen vanzelf weer waar we zijn willen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oo o die goede voornemens ken ik, zonnetje in huis mag ook wel weer verschijnen, wordt meestal wel weer beter als die week van de maand over is ;-). Maar nu de zon er dan eindelijk eens is kijken of het huis afgeschilderd gaat worden... ik mag al bijna weer opnieuw beginnnen... zucht voornemens
    Maar van dat feestpakketje wordt iedereen meteen wat vrolijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o o zo zo herkenbaar die goede voornemens...ik heb ze voornamelijk wanneer ik naar bed ga. Vol voornemens om de volgende dag stralend,hardwerkend, genietend door te brengen...maar als ik dan de volgende ochtend de snoozeknop nog een keertje indruk, vliegen al die plannen ook de deur uit.
    Wat leuk dat ik een pakketje gewonnen heb! ik zal je mailen :) Dank je wel alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken het ook, het maken van (goede) voornemens en dan ze even later keighard vergeten.
    Maar je kan ze idd later opnieuw terug oppikken, of ze veranderen (om ze dan weer te vergeten :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuke give-away,ik kom vandaag voor het eerst op je blog, via de eva, 15 jaar, wat een heerlijk zonnig inspirerend blog, hoop je te gaan volgen! els;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bij mij stranden ook regelmatige vele plannen en projecten. Zo stort ik me bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd op het zoveelste trainingsschema en neem ik me voor nu echt elke week een paar keer mijn racefiets uit de schuur te pakken... (Toevallig) zo ook vandaag! Met dit mooie weer kon ik er niet meer onderuit. Dus ik doe ook graag mee, als reminder om het nu ook echt echt echt vol te houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Even volhouden, zeg ik ook vaak tegen mijn kinderen (en mezelf), ik doe dus graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volhouden! Ik kom bijna naar Nederland en kan wat zon gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja ik doe graag mee, volhouden toch , je zegt het zelf !
    Hele fijne week Ingrid.
    Liefs en veel zon
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een feestpakketje, daar kan je me altijd blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. tja...volhouden....ik ken het...ben net voor het eerst een groot project begonnen...na 4 jaar kleine projectjes haken...bij mij zit het soms ook in het bag zijn om te falen...maar nu ik eindelijk steeds meer weet wie ik ben...en daarmee blij ben....nu durf ik (zels mee te doen aan een give-away :))
    liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik herken mezelf vaak in jouw stukjes. Alleen ben ik niet zo artistiek als jij (helaas).
    Maar ik zou dus best je pakketje 'to brighten up my days' willen winnen.
    En... bedank je weervrouwtje maar. Goed gedaan van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. volhouden.........daar zeg je me zo wat !! Maar als je naar buiten kijkt, naar de natuur geeft zij wel het goede voorbeeld, daar houd ik me vaak aan vast.Net als je het helemaal beu bent met die regen/ zon/ herfst/winter/droogte, etc, etc......dan komt er verandering in. Ik merk dat dat in mijn leven ook vaak zo is.
    Lieve zomergroeten, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Vast alleen bedoelt voor gister maar desalnietemin een reactie op de mooi plaatjes, die maken al vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat leuk,lief,aardig,creatief en grappig gemaakt,zoals altijd,ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)