dinsdag 8 november 2011

Doremi (all's well that ends well)


om vanochtend in de stemming te komen
voor dit blogbericht
luisterde ik naar dit liedje
(ik zou zeggen vooral niet aanklikken
het zit echt de rest van de dag in je hoofd)
het was ook echt voor het eerst
sinds Heel lang geleden
dat ik een stukje zag uit The Sound of music


als kind was ik helemaal weg van die film
(ook van de Aristocats
maar dat is weer een ander verhaal)
ik zou er wat voor over gehad hebben
om Liesl te heten
en zingend met zo'n gezellige grote familie
door de bergen te huppelen
het was het ultieme
alles-komt-altijd-goed-gevoel


ik dacht er eigenlijk nooit meer aan
totdat ik dit muziekboekje vorige week vond
(ik keek de film nooit meer terug
omdat ik de magie van Dat moment niet wil verbreken)
en werd alleen al blij
van het plaatje
het staat nu op de schouw

 toen P. vanochtend  "Doremi" fluitend
naar zijn werk vertrok
en ik dit bericht zat te tikken
was Het er ineens
het-is-inderdaad-goed-gekomen
gevoel..

16 opmerkingen:

  1. He ja, leuk. Ik heb boven op zolder nog de lp staan van de sound of music. Helemaal grijsgedraaid en al lang geen lp-speler meer in huis. Toch nog blij als ik hem af en toe weer tegenkom bij het opruimen. En weg gaat-ie niet. (staat bij de lp van Annie en The Wiz, mijn drie favo's van vroeger) geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is iets niet helemaal goed gegaan in mijn opvoeding, ik heb de sound of music nog nooit gezien.... (net zoals annie overigens) Ik heb er verder niks aan overgehouden, maar nu ik zelf kinderen heb ga ik over een tijdje voor de herkansing en laat hun (en mijzelf natuurlijk) kennismaken met dit stukje onbevangen kindercultuur.

    Hou jouw gevoel vast!

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg zo echt weer zin om de film te gaan zien. Het liedje "my favorite things" was mijn favoriet. Dank je voor dit stukje jeugdsentiment. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb toch geklikt....................héérlijk!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was het leven maar meer als een musical hé! Als het even niet meezit starten we gewoon allemaal spontaan een lied!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heb vorig jaar wel 100 keer naar deze flashmob gekeken, kreeg er geen genoeg van!
    http://www.youtube.com/watch?v=bQLCZOG202k
    fijne dinsdag:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf gevoel! Fijn zeg! (En de link van vilterietje is echt heerlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is heerlijk om te horen/lezen!!!
    X Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En dat doet een mens goed! Fijn om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doe- a deer, a female deer
    Ray- a drop of golden sun
    Me- a name i call myself
    Far- a long long way to run
    Sew- a needle pulling thread
    La- a note to follow so
    Tea- a drink with jam and bread
    That will bring us back to do oh oh oh

    Sorry het was sterker dan mezelf
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. la, la, la, la, la, la, laaaahhhhhhhhhhhhhhhh

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ingrid, ik werd geinterviewd door Michael van de blog Blue Velvet Chair en ik heb jouw blog genoemd als een van mijn favoriete Nederlandse blogs. Misschien vind je het leuk om een kijkje te nemen: http://bluevelvetchair.blogspot.com/2011/11/creating-success-around-world.html
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)