zondag 24 juli 2011

Oh oh (the rainy days)

ik hou van regen
vooral als ik in bed lig
en het tikt op het dakraam
maar nu, midden in juli
al die grijze, koude dagen...
zelfs ik heb er genoeg van

gister bracht ik mijn broer en nichtje Guusje
naar Schiphol
ze vlogen naar Boston
waar het zo heet is dat de mussen dood van het dak vallen
dat lijkt me wel wat
hoewel ik mussen hele leuke vogels vind
maar ik kan hier nu niet weg
dus droom ik maar even over zon en verre landen


en wat doe je verder op zo'n
het-blijft-maar-regenen-eindeloze-zondag ?
lezen, lantefanteren
veel koffie drinken
naar de Buienradar kijken
mijmerend voor je uitstaren
naar Erykah Badu luisteren
en je afvragen waar Hans en Grietje toch zijn gebleven..
(weet iemand dat eigenlijk,
waar Ze zijn?)

xxx

14 opmerkingen:

  1. .......al heel lang en gelukkig in het bos bij hun papa:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hans en Grietje hebben zeker ook een 'last-minute' geboekt naar een of ander zonnig oord! Maar niet getreurd vanaf woensdag gaat het zomeren. Ik weet het bijna zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij is het precies zo'n dag met zelfde soort activiteiten! Morgen weer werken na twee weken vakantie, zie ik niet echt naar uit, maar met dit weer misschien toch maar beter...
    Gezellige, knusse en warme dag binnen gewenst!
    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker aantutten..... Hier is het na ook een aantal dagen regen-en-wind-eht-lijkt-wel-herfst-weer eindelijk buiten-zit-weer.
    Heerlijk met de hond wandelen, in de zon en de wind door je haren, koffie met worteltaart drinken op het terras... Ik wens jou ook een lekkere-tuttel-dag en dat je maar weer heel snel de zon mag zien. Mijn Thom zingt op zulke sombere dagen altijd een liedje van Eddy Christiani: ik zie de zon, ik zie de zon, al schijnt ze niet. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik dwing mezelf om van het weer te ' profiteren ' om mijn living wat op te knappen met verf :-). Maar ik heb echt veel liever zon !!!!!
    ( ik heb kou voeten verdorie ! )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet getreurd....zélfs in Italie regent het!
    Maar de mooie 'I love Post' collage is droog overgekomen!!!! Dank je wel! (kaartje ook, en al die lieve kraanvogeltjes hangen aan dunne draadjes te vliegen in huis...)

    Liefs, Iris en Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haken! Ik heb al eem fleurig zomermutsje gehaakt.
    Hans en Grietje? Die zijn binnen met de kachel aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lieve Ingid
    Ik zag met m'n track en trace barcode dat het pakje is afgeleverd !
    Veel plezier ermee en nogmaals bedankt voor de sloop ;-)
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maak je er weer wat moois van, van die druilerigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hans en Grietje leven lang en gelukkig bij vader de houthakker in het bos waar het vast nooit regent en mussen ook nooit dood van daken vallen...
    Ik haak en knutsel me suf, dat is fijn van regen, maar als ik morgen weer naar buiten moet, heb ik er weer de pest in...
    Dus droom ik mee over zwoele zomerzon, of leven in dat bos van Hans en Grietje waar het altijd precies goed weer is (want dat is het in sprookjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hans en Grietje zitten al lang en breed in het bejaardenhuis, achter de geraniums en de kachel aan ;-)

    Het is hier vandaag nog niet droog geweest....:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh, hier in Brabant (het zonnige zuiden) heeft het niet zoveel geregend. Wij wonen op een heel droog stukje Brabant (bij de grens van België). Niet dat het heel erg zonnig was, maar wél droog.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)