vrijdag 9 juli 2010

The printed word



Ik hou van papier en alles wat daarop gedrukt is
oud behang, inpakpapier, tijdschriften, boeken
(nieuw boeken ruiken ook heel lekker, vind ik)
als kind was ik al een lezer, behalve de Donald
las ik Gouden boekjes, met als speciale favoriet
Pietepaf de Circushond, die groede en groeide..
En Wiplala, met het meisje NellaDella Blom,
ik wenste vurig dat ik wakker zou worden en
dan ook zo heten, nooit gebeurd..

Nu zoek ik altijd oude handwerkboeken,
Liz Paludan, een Deense ontwerpster uit de jaren 70
(te vinden in kringloopwinkels, etc),
is favoriet, alleen haar boek over Haken kan ik
niet vinden, dus als iemand het over heeft..

Dan natuurlijk boeken over
interieur,kunstboeken, voooral
David Hockney (tekeningen), Frida Kahlo
en boeken over jonge kunstenaars,
vooral aangereikt door mijn zoon Daan
(studeert af aan de HKU-kunstacademie Utrecht)

Absoluut op nummer 1 staan de boeken van
Jonathan Safran Foer; Alles is verlicht
en Extreem luid en ongelofelijk dichtbij
fascinerend en bijzonder
Verder alles van Mankell, Scandinavische trillers,
de lijst zou eindeloos worden maar zeker in de top 10;
-De vrouw van de tijdreiziger-Audrey Niffenegger
-Big Fish-Daniel Wallace
-Obsessie-A.S Byatt
- De Wolkengids- Gavin Pretor Pinney
(geen roman, maar alles over wolken; fantastisch)

Ben heel benieuwd wat jouw favoriete boek is..

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, bladeren in mooie fotoboeken is wat ik het liefste doe. Het boek bij jou onderop de stapel (Bazaarstijl), staat hier als één van de favorieten in de kast. Verder prijken hier alle fotoboeken van Martin Kers in de kast, zo prachtig!
    Favoriete leesboeken zijn 'de Alchemist' van Paulo Coelho en 'de Kabbalist' van Geert Kimpen. Ik hou wel van een beetje filosofisch op z'n tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You post so many beautiful pictures, thank you! Recently read 'A Gate at the Stairs' Lorrie Moore and loved it. Craft books- Jane Brocket's 'The Gentle Art of Quilting"- has amazing photographs- looking at pictures id definitely still reading I think!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)